IWC only (Deel 1)

Dan is het vandaag weer eens tijd voor m’n “opgeklopteluchtklokje”

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/792170BA-154F-492E-8A9E-CAEDAF242E7F_zpsylmqnfmm.jpg.html][/URL]

18 likes

Blijft een mooi, ingetogen horloge!

1 like

Deze zijn werkelijk prachtig! Maakt mij niet uit dat het een 7760 ETA is :grinning:

1 like

Schitterend horloge inderdaad. Een 7750-based uurwerk hoort nou eenmaal bij dit model. Evenals bij de standaard Portugieser Chronograph. Al sinds 1995. Why change a winning team?

2 likes

Ik ben er blij mee…

11 likes

Dit jaar slechts 1 klokje uit die prijsklasse, submariner met datum…

Een horloge dat zo veel gekopieerd wordt moet wel iets goeds hebben lijkt me. Als ik de sub draag geeft me dat een speciaal gevoel ongeacht of er miljoenen van gemaakt worden of honderden miljoenen kopies van zijn. Het heeft nl naast tal van innovaties een uniek uurwerk die je alleen in een Rolex aantreft. En dat voelt net wat specialer.

En nogmaals: ik bewonder de IWC’s, en deel hier alleen mijn persoonlijke mening dat ze voor zo veel geld gerust een iets unieker uurwerk hadden mogen monteren. De uurwerken zelf zijn fantastisch, alleen jammer dat je ze ook aantreft in horloges die een fractie kosten. Zoals gezegd maakt ze dat voor mij iets minder speciaal. Das alles. Voor de rest SUPER mooie horloges en ik geniet dan ook van de mooie foto’s

Dan wil ik graag weten welke horloges met hetzelfde kaliber een fractie kosten.

Met een 7750 en ook dezelfde layout zoals de IWC IW377710 ? Google maar, het zijn er echt veel, maar
Ik zal er een paar noemen:
Aerowatch A61968, Aristo 5H98, en 3H123,
Ball DC3026A, Certina DS1 chrono, Davosa 161.508.80, Edox 01123, Epos 3365, Hamilton Broadway auto chrono, Junkers 6826-5, Laco 861815, Sinn 103, Sinn 144, Steinhart C0402, enz enz. En natuurlijk zijn de ETA uurwerken in IWC’s veel mooier dan in de hier genoemde klokken, maar een 7750 blijft een 7750 en hoort naar mijn mening niet thuis in een stalen klokje van 6500euro.

Dit is ook de reden waarom ik mijn Panerai 237 weggedaan heb. Ook daar zat die 7750 weer in, en net als ( Richemont broer) IWC, prachtig, maar alles met een prijskaartje van boven 5k mag van mij (persoonlijke mening !) wel een in-house uurwerk hebben.

Blijkbaar is mijn mening over waarom ik sommige IWC’s prachtig, maar voor wat ze bieden te duur vindt, tegen het zere been van veel bezitters, dus stop ik met deze zinloze discussie, en ga genieten van de mooie fotos van al die mooie IWC klokken op dit forum :thumbsup:

5 likes

Dat dus. Nog sterker, behalve de Ball, zijn het allemaal geen chronometer-graad uurwerken. En aan de Ball hangt ook een fors prijskaartje. Ik kan de reguliere winkelprijs even niet vinden helaas.

Blijkbaar is het tegen jouw zere been dat IWC en anderen ETA’s in hun dure horloges stoppen.

Andere leden van dit forum zitten gewoon soepeler in het gebruik van ETA’s. Ik in ieder geval. Los daarvan vind ik sowieso dat we hier praten over de categorie luxe-horloges en dat daarvan de prijs sowieso nauwelijks te rechtvaardigen is, in house of niet. Je betaalt gewoon voor het verhaal, het merk, de exclusiviteit etc.

En de discussie blijft leuk. Plaatjes kijken gaat ook vervelen :slight_smile:

2 likes

voor mij de mooiste IWC hier getoond :heart_eyes:

1 like

De IWC van Nico Rosberg @instagram (met de datum op 1 april…)

1 like

Sorry hoor maar ik vind 't de meest lelijke IWC die ik gezien heb de laatste tijd…

Afgehakte cijfers, erg grote kroon, subdails te ver naar buiten…

Grt. Marco

4 likes

En belachelijk groot…

12 likes

Beetje of topic: daarom ben ik erg gecharmeerd van dit automatic DUW3001 uurwerk van Nomos: maar 3.2mm dun, en ook nog tegen redelijk normale prijzen. Hoe ze qualitatief in elkaar zitten weet ik niet, maar Duitsers kennende…

4 likes

Heb laatst bij de dealer es een beetje gekeken naar IWC’s…
Deze vond ik erg mooi - de Portugieser Hand-Wound Eight Days limited edition.
Model viel me heul niet tegen, de prijs daartegen wel… :wink:
De verkoopster gaf trouwens erg op over de bijbehorende Santoni strap - ik weet niet, was wel mooi, maar zo bijzonder toch ook weer niet? (vergeleken met mid-end spul van Di-Modell, Hirsch enzo)

Even een plaatje van het web, want vergeten foto te maken :frowning:

5 likes

Vorig jaar paste ik deze iwc bij van willegen in rotterdam:

Maar dit was het eerste horloge waarbij het woord “geil” in me opkwam. De manier en gevoel hoe je de interne bezel met de uitwendige bezel verdraaid. Echt super. Alleen die prijs…(5500.- dacht ik)

2 likes

Santoni banden zijn wel echt next level hoor. Prachtige dingen, zeer goede kwaliteit. Zeker de bruine alligator banden met kleurverloop vind ik bizar mooi.

Ik heb vandaag geheel onverwachts weer een IWC aan de collectie toegevoegd!

14 likes

Leuk Selita-tje :wink:

1 like