IWC only (Deel 1)

Voor de dames hebben ze sinds dit jaar wel 34mm Portofino’s. Wie weet is dat een trend naar wat meer kleinere horloges ook.

1 like

Rattrapante noem je het als je een dubbele chronograaf meting hebt.

3 likes

Dubbele chronograaf, rattrapante, split-second -> volgens mij allemaal verschillende namen voor hetzelfde beestje :slight_smile:

4 likes

Wat een mooie stukken passeren er hier de laatste dagen! @Jugis gewaagde keuzes, maar zo heb je wel een prachtig duo die elkaar mooi aanvult. Beetje naast de begane paden hier, heel mooi :blush:

Omdat het lockdown is, tijd voor foto’s te over :innocent:

19 likes

Ik speel toch weer met de gedachte deze te laten gaan…

Twijfel twijfel…

25 likes

21 likes

Weg ermee. Als het eenmaal in je hoofd zit…

5 likes

Inderdaad, een keer het zaadje geplant is… Mijn mark 16 moest mijn honger naar een petit prince stillen of toch de periode naar een nieuwe versie overbruggen, maar tot nu toe lukt dat ook niet al te best :thinking: twijfels!

2 likes

Houden Tom.
In elk geval tot m’n JLC True Second terug is :wink::innocent:

2 likes

Ah, Der Doppelchronograph! Hier is de mijne. De eerste versie 3711, met het domed sapphire. In originele staat mét tritium wijzers.

Ik las op Hondinkee destijds een prachtig artikel en heb toen lang gezocht naar een mint exemplaar.

Met 42mm nog net te doen, maar ai wat een hoogte :kissing_heart:.

13 likes

Hééél mooi.
Ben samen met mijn vader nu op zoek naar een 3713 Spitfire op stalen band…
Lijkt een hele klus om er een te vinden maar de zoektocht is vaak leuker dan het hebben dus dat is niet erg.

Ik maak me wel nog een beetje zorgen om de grootte van het horloge maar als ik hem zo bij jou zie valt het ook wel weer mee.

Veel plezier ermee/ervan!

2 likes

Ja hij draagt prima comfortabel. Hier een foto van de hoogte:

Maar op de pols ‘verdwijnt’ de dikke onderkant:

De 3713 is prachtig. Succes met het zoeken!

12 likes

Weinig horloges waar ik echt warm voor loop maar dit. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

22 likes

Eensch + meistersinger cross post

7 likes

25 likes

Schitterend die portugiesers hier :heart_eyes:

1 like

Spitfire vandaag.

23 likes

Foto’s van een aantal weken geleden, toen rondstruinen op een vliegveld nog heel gewoon was…

19 likes

Smart

Casual

10 likes

Ja héél mooi!

Helaas zelf nog nooit zo’n Doppelchrono in het echt gezien of gepast maar wel bijna voor mezelf zo’n exemplaar ongezien gekocht via MP een jaar geleden. Sindsdien is mijn vader er ook gek van en die wil er nu dus een naast de twee Tag Heuer Carrera’s die hij heeft. (41mm en 43mm) Dus deze IWC zou ook moeten passen. Maar eens kijken en in de gaten houden waar een Spitfire van dit model wordt verkocht en waar we hem dan ook even kunnen zien voor we tot koop overgaan. Mooie vader- zoon activiteit lijkt me zo!

1 like