IWC only (Deel 2)

Zo mooi deze maar vind de maat net te groot, paar keer getwijfeld en niet gedaan…

2 likes

Met 44mm zeker geen klein horloge, en toch kan ‘ie het goed hebben.

Vandaag weer de Mark XV met een Jacobstrap in flieger style.
Ik heb echter het verloop van 19 naar 18 mm laten gaan om het wat robuuster te laten ogen.

5 likes

Different point of view…

21 likes

Leuk stuk, staat toevallig eentje in het blauwe deel…

1 like

Ben een fan van de banden van Jacobstraps, heel mooi op deze!

Dit is een originele IWC band. Zo werd het horloge geleverd :wink:

1 like

16 likes

Lunette van een IWC Aquatimer 3538 / 3548 kast demonteren zonder beschadigingen:

Kast is zonder band in een opname blok gelegd met daarboven een stempel dat alleen op het glas drukt.

Aanslag voor diepte juist instellen en drukken zodat de lunette eraf gedrukt wordt door het kunststofblok [ kast beweegt naar beneden ]

Voilà, veilig en zonder beschadigingen afnemen van de lunette.

Zie ze vaak met krassen of afdrukken van een kastmes :disappointed_relieved: vandaar dat ik dit laat zien.

24 likes

Heel leerzaam om te zien Andre :smiley:
Je mag gerust wat vaker van dit soort acties hier op het forum laten zien :+1:

3 likes

Hier de gehele pakkingset die in deze IWC gaat, niet één o-ringetje! Ook het gehele klik systeem van de kroon op 4 uur voor verstellen van de duikerlunette wordt vervangen.

Verwijderen van de tube voor de kronen.

De geheel gedemonteerde kast met in het 3e vak van rechts de oude delen van de kast en 2 van het uurwerk. Uurwerk zit nu in de schoonmaakmachine voor de 1e reiniging en daarna wordt alles gedemonteerd voor de 2e reiniging

22 likes

Tof André! Leuk om te zien :smiley:

2 likes

Fantastisch in beeld gebracht. Daardoor ook goed te begrijpen wat er allemaal bij komt kijken.
Ben nu al blij :wink:

3 likes

12 likes

21 likes

Thuiswerken dus deze weer om

10 likes

Ja snap ik haha

1 like

11 likes

Proficiat Michiel, mooie aanvulling op die fraaie collectie van je!

1 like

Laatste daglicht meepakken :jack_o_lantern:

16 likes