Schitterend!
Bij Q gescoord?
Dankjewel. Nee, niet via Q-Watches
Een aftermarket. Officieel heeft hij zo’n rijstkorrel band. Ik weet nog niet of ik dat mooier vind…
Het staat hem wel!
Toch mijn twee favoriete IWC’s van dit moment.
De Aqua dial blijft me fascineren, die is zooo mooi in het echt. De dial schittert en verandert steeds van kleur, maar het komt niet over op de foto’s.
Gefeliciteerd, prachtige Ingenieur. Welkom bij de club
Toch niet gegaan voor de witte Ingenieur IW328902?
Mooi
Misschien ooit… hik een beetje tegen de prijs aan… de aqua van jou blijft ook lonken
Wellicht kom ik er een tegen op termijn met de kop eraf zeg maar.
Het IWC deel van mijn verzameling. 3 heel verschillende Ingenieurs en een Flieger. Twee horloges uit de vintage collection, een echte vintage en een semi vintage in de Genta stijl. Best blij mee. Geen chrono’s daarvoor shop ik bij Zenith.
Heb je daar een specifieke reden voor? Of alleen omdat je de Zenith El Primero mooier vindt?
Zit zelf te kijken naar een IWC Portugieser Chronograph (IW371605).
Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden? In een ander topic waarschuwde iemand mij voor de kwaliteit van de uurwerken van IWC.
Voor mijzelf wil ik alleen manufactuur uurwerken in de verzameling. Tot een paar jaar geleden gebruikte IWC gemodificeerde Valjoux 7750 uurwerken voor hun chrono’s. Je zit nog steeds aan IWC vast voor onderhoud maar hebt eigenlijk wel een standaard uurwerk. Pas de laatste jaren hebben ze in de meeste chrono’s hun eigen manufactuur uurwerk. Dus ik heb al wel eens met een schuin oog gekeken naar een IWC Flieger chrono maar heb al 3 Zenith chrono’s dus ik weet niet of het nog gaat gebeuren.
Voor mij niet helemaal duidelijk of dit model een manufactuur uurwerk heeft of niet. Als ik het goed lees volgens IWC zelf wel…
en deze site lijkt het ook voldoende eigen te vinden:
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=iwc_69370
IWC heeft in het verleden wel vaker gecommuniceerd over dat een eigen uurwerk design (80110 bijvoorbeeld) gebaseerd is op de architectuur van een bekend generiek uurwerk waardoor mensen dan denken dat het generieke uurwerk ook echt als basis voor het IWC uurwerk gediend heeft wat dan niet het geval blijkt te zijn. Onhandige communicatie als je juist een manufactuur uurwerk wil promoten…
Oef de Ingenieur is wel heel mooi op die foto. Ik zit weer in zo’n periode waar ik eraan denk om toch gewoon voor de zwarte te gaan ipv een Evolution 9 GS. Ik hoop volgende maand eens tijd te vinden om naar Antwerpen te rijden om ze eens te passen
Goed om rekening mee te houden.
Als ik jouw doorverwijzingen aanklik zie ik inderdaad dat de 69000 serie een in-house uurwerk is. Wel gebaseerd op de Valjoux, maar volledig aangepast.
Dus vanaf ongeveer het jaar 2016 zou je (ik) goed zitten met een “manufactuur” uurwerk.
Ik noem dezelfde toch?
Of bedoel jij toch een andere?
Edit: ooow je bedoelt t.o.v. de Zenith.
Is er een reden voor dat mensen ‘anti’ IWC zijn? Of speelt dat niet meer dan bij andere grote Zwitserse merken?
Ga hem inderdaad is passen. Ik heb laatst die blauwe ook gezien en was weer net zo onder de indruk als toen ik de witte zag
Ik kocht mijn eerste IWC (vintage) ook rond die tijd. De wereld veranderd, merken veranderen. Mensen die in de jaren '60 kochten zullen dat over IWC in de jaren '90 gezegd hebben, zo gaat dat…vroeger was alles beter (nou nee).
De zorg over prijzen deel ik zeker bij IWC, maar ook bij Zenith en bijvoorbeeld Omega. Toch laat de tijd meestal zien dat de markt meebeweegt. Maar veel merken lijken de afgelopen wel erg enthousiast geweest te zijn met hun prijzen. Zelfs Rolex is weer te koop bij de AD en zie je hier in het blauw onder list (zoals het hoort!). Denk dat de meeste merken het nu een paar jaar rustig aan moeten doen met de verhogingen en dan sluit het weer goed aan bij de normale prijsontwikkelingen…
Prachtig
Alleen de prijs vind ik nog wel een dingetje… en mij kennende als notoire flipperaar wil ik niet de eerste afschrijving nemen….
Deze is toen niet doorgegaan en daarna ook geen verhogingen meer. Ik vermoed dat ze de prijzen even gelijk houden om zo relatief gezien betaalbaarder te worden.