IWC only (Deel 2)

Welkom, je hebt prachtige horloges!

1 like

Dank je!

ik heb in de winkel voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb toen de IWC gekocht. Ik droeg altijd al duikers en vond de Omega erg klein aanvoelen. Die kan natuurlijk een stuk platter zijn omdat het een handwinder is tov de IWC. Ik heb de IWC op staal gekocht en los daarbij de originele bruin leren band. Ik ben ook aan het kijken voor wat anders er nog bij, dus ik volg de adviezen die hier voorbij gaan komen

Zie net wel een aardige strap staan op Finwatchstraps (Canvas- klik op de link sports/ water resistant) - ik kan als nieuwkomer blijkbaar (nog) geen links plaatsen…ziet er wel knap uit vind ik en ook een mooie prijs. Doet me erg denken aan een originele canvas strap van IWC die ik ergens op dit forum voorbij zag komen maar die, naar ik begreep, bijna niet (meer) te krijgen is…

Wat betreft de Speedmaster- Idd is deze (vind ik) ietwat aan de kleine kant als je, zoals ik, grotere polsen hebt… Heeft mij destijds toch niet belet echter om m te kopen. Heb daar overigens nooit spijt van gehad- het is echt een ontzettend fijn horloge dat ik iedereen kan aanraden.

Aardige is ook wel dat het eigenlijk een heel onopvallend en alledaags ogend horloge is… Enkel kenners, dat is mijn ervaring echter, valt het op dat het een horloge in de duurdere categorie is…
Wat dat betreft is de IWC toch wel een stuk opvallender. Aan de ene kant is dat leuk, aan de andere kant zou ik m niet durven om te doen wanneer ik - bijvoorbeeld- in een tshirt/ polo in Amsterdam rond loop. Met de Omega heb ik daar geen enkel probleem mee

1 like

18 likes

21 likes

Echt super gaaf deze zeg… Prachtig horloge!

1 like

Gister in de IWC store in Amsterdam geweest (Schaap en Citroen)- daar hadden ze de top gun Lake Tahoe puur om deze te kunnen showen. Waarschijnlijk kregen ze er maar 5 voor de daadwerkelijke verkoop.

Er waren al meer dan 200(!) Inschrijvingen voor de koop

3 likes

Deze is ook echt schitterend! Originele strap?

1 like

Ja idd originele strap :+1:

Zat even te surfen op de IWC site en daar zag ik nu ineens ook de Pilot Chronograaf 43mm met in-house movement. Nog niet in het nieuws geweest dus verrassing. Ziet er verder hetzelfde uit als de 41mm overigens maar nu ook in het zwart naast groen en blauw.
Plaatjes:


6 likes

Je hebt toch ook de 41mm pilot chronograaf met in-house movement. Wel een stukje duurder maar dan misschien beter voor jou?

Mijn pols is 19 cm - ik heb de 41 mm versie gepast maar die vond ik mij minder mooi staan dan de 43mm versie (de dame in de winkel ook trouwens :slight_smile:

Ook de 43? Bevalt goed?

En de Mark XX is ook (stilletjes) gelanceerd. Meer info op Monochrome.

Wellicht niet het beste horloge voor op een boot, maar ja…

9 likes

Yep.

IWC is al een tijdje bezig met nieuwe eigen basiskalibers, de 69XXX (chrono) en 42XXX (time only). Zit bijvoorbeeld ook in de Portugieser chrono ref. 3716.

2 likes

9 likes

Ja klopt, goede ontwikkeling, dan zullen de 43mm versies met de 7750 wel snel gearchiveerd worden verwacht ik. Het is niet logisch om die dan ook nog in het aanbod te houden. Voor mij is dit perfecte ontwikkeling want ik wilde wel een 43mm maar niet met 7750 uurwerk en die 41mm is voor mij te klein, dus ik zat daarom al te kijken naar de Big Pilot 43mm maar die vind ik best saai zonder subdials. Ze zouden die ook een power reserve moeten meegeven net als de echte Big Pilot, krijgt ie wat meer smoel.