IWC only (Deel 2)

Ja het licht is wel erg extreem daar :smile: Maar je moet hem zeker eens proberen, ik was echt onder de indruk. En als groen niet je kleur is, de blauwe is net zo mooi.

6 likes

Voor degene die in de markt zijn voor een IWC Pilot Automatic Top Gun IW326901 even een weetje:

De IWC Pilot Automatic Top Gun, IW326901 https://www.iwc.com/nl/en/watch-collections/pilot-watches/iw326901-pilot_s-watch-automatic-top-gun.html wordt sinds kort ? uitgeleverd met een zwart rubberen band MXE0HLNW met het EASX systeem https://www.iwc.com/nl/en/strap-result.IWIW326901.html#accessorytype=pin

De website laat nog de oude NATO band zien.(en die is ruk)

Dan denk ik weer rubber op een Flieger is als een staal op een Portugieser #not

2 likes

Beste IWC’ers, @Antwerp_watch attendeerde me op het driehoekje van m’n 3706.
Was me niet eerder opgevallen in het dagelijkse leven.

3 likes

Komt zoiets vaker voor?

1 like

Da’s niet fijn.
En nu je het eenmaal gezien hebt…

2 likes

Is het geen re lume?:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Het lijkt ook erg wit. Neem aan dat dit een tritium dial is? Of zeg ik nu iets heel geks

Denk niet dat het een tritium dial is.

1 like

Staat alleen swiss made op kan dan ook luminova zijn maar wel zuur dat he dat zo gezien hebt nu

1 like

Dan had er idd een t bij moeten staan je hebt gelijk. Maar deze is wel strakker. Miss kan iemand zien aan jou horloge of het re lume is?!

2 likes

Ik kocht hem hier op het forum begin januari en heb de verkoper een PB-tje gestuurd…

3 likes

Ok dat lijkt me dan het beste idd! Ik dacht ik kijk even met je mee :grin:

1 like

Bedankt, zeker :pray:t3::pray:t3:!!

1 like

Allereerst een zeer scherpe observatie van @Antwerp_watch :+1:t2:

Leuk, het is een Spaanse versie, die zie je niet zo vaak hier. Latere versie met Superluminova.

Teaser: ga met een sterke loupe over de wijzerplaat van een horloge een je ziet wel meer onvolkomenheden

Ik zou me er vooral niet zo druk over maken. In de productie worden die wijzerplaten separaat aangeleverd dus kan het best zo zijn dat er een ‘kleine’ fout bij productie van de wijzerplaat zelf heeft plaatsgevonden. De goede horlogemaker heeft in Schaffhausen dit horloge misschien wel op een maandagmoren in elkaar gezet en de slecht driehoek over het hoofd gezien. Slechte kwaliteitscontrole in dat geval, mar het waren ook andere tijden.

Als het horloge een nieuwe wijzerplaat behoeft - wat me sterk lijkt met Superluminova, maar je weet het nooit - dan gaan ze tegenwoordig bij Richemont natuurlijk niet met een penseel een beetje bijtippen maar wordt de gehele wijzerplaat vernieuwd. Dat is keurig terug te vinden in het servicerapport.

Laatste optie: het horloge is elders door iemand opgemaakt die op onprofessionele wijze de plaat bijgewerkt

Ik gok op 1.

Onderstaand mijn eigen exemplaar met idd nieuwe SL wijzers.

OT: Tenslotte nog maar wel over het nut van een scherpe foto. Vorige week @Woodmannes op bezoek die graag even de RO 15300 om wilde en een paar foto’s heeft gemaakt.Sturt me 's avonds een berichtje of ik even heel goed naar mijn horloge wil kijken.

De goede kijker ziet het misschien al, er steekt rechtsonder een schroefje uit. Snel met de juiste Bergeon schroevendraaier weer aangedraaid totdat ik er achter kwam dat linksboven de schroef zelfs geheel was verdwenen. Ik kreeg ongeveer een hardverzakking want het horloge was minder dan 2 jaar geleden nog door AP geserviced. Afgelopen maandag naar Gassan die het horloge nu weer naar Madrid heeft opgestuurd voor een nieuwe schroef en ik hoop een fikse lading Loctite.

Van die dingen :grimacing:

11 likes

Dank je!
Even op het net rondgekeken en ik kwam nog twee slechte driehoekjes tegen!
No worry dus :pray:t3:.

3 likes

Er is in in 20 jaar qua QC een hoop verbeterd.

Inderdaad vooral geen zorgen maken en lekker genieten van dit mooie horloge😊

2 likes

Fijne zondag :slightly_smiling_face:

16 likes

Deze (IW324010) ga ik steeds mooier vinden, zijn er forumleden die deze 36mm pilot hebben?

9 likes

Familiebezoek in Luik, Desiter:

7 likes

Al krijgt hij veel te weinig draagtijd, het blijft echt een fantastisch horloge!!

11 likes