IWC only (Deel 2)

40 of 41mm. Maar 40mm lijkt het meest logisch.

Beetje nerderig, maar als ik in Photoshop de duim pak en ervanuit ga dat die ongeveer 6cm lang is, dan is de kast ongeveer 37mm en zitten we goed :sweat_smile:

4 likes

Ik hoop op ingenieur 39mm

:joy: dat kan niet anders dan kloppen!

Dat zou een hele mooie maat zijn :+1:

1 like

Gelukkig die zenith defy nog niet gekocht dan. Hopelijk valt die mee qua prijs en afmetingen. Graag op staal en rubber. Dan heb ik een nieuwe IWC :slight_smile:

Dat plaatje van die case…. ik heb nogal moeite om te geloven dat het een Ingenieur is. Een van de belangrijkste design elementen is de end link (of de enkele uitstekende lug in het midden) en bij de Ingenieur steekt altijd het middelste deel uit van de case en daar connect de bracelet aan.

In dit voorbeeld is het precies andersom en zit er een inkeping tussen de lugs, zeg maar zoals bij een PRX.

Maar misschien dat ze voor een andere bracelet connectie gaan, meer zoals dit.

4 likes

Als ik naar de bezel met 5 punten kijk kan ik me niet voorstellen dat het iets anders is en nu gelukkig wel lekker uitgelijnd wat bij de oorspronkelijke versie niet het geval was. Daar gaat mijn ocd heel slecht op :slight_smile:, latere versies hebben het ook al uitgelijnd (punt boven de 12) omdat de bezel niet meer geschroefd was.

3 likes

Als de duim 6,5 cm is, is de maat 40mm :slight_smile:

1 like

Hahaha, heel herkenbaar :blush:

1 like

Tja dan hier ook maar :wink:

18 likes

Waar nog meer dan?

In Wat Dragen Wij Vandaag?

1 like

Ja die vielen me later ook pas op. Alleen de lugs dus heel anders dan normaal. Deze foto’s waren maar kort online en daarna weer weg. Iemand had een screenshot gemaakt ervan, vandaar dat het ook niet meer te controleren is :slight_smile:

Het lijkt alsof de bracelet van de Portugieser zonder end-link precies tussen de lugs van de Ingenieur zou passen.

afbeelding

Klinkt logisch :smile:

5 likes

Grootste afknapper ooit. :face_vomiting:

1 like

Bedoel je een bracelet op een Portugieser of de bracelet an sich?

1 like

Bracelet op een Portugieser.
Moet verboden worden!

6 likes

Klikt logisch :slightly_smiling_face:

Als jij geen schakelband op je Portugieser wilt dan moet je geen schakelband op je Portugieser nemen. Waar maak je je druk over?

2 likes

Het is als sandalen met witte sokken.
Absolute not done.

download (1)

5 likes