De eerste nieuwe Ingenieur is beschikbaar op Chrono24.
https://www.chrono24.nl/iwc/ingenieur-automatic-40--id28869669.htm
Veel draag- & kijkplezier met de NA!
Welke ref is dit?
Ref 9212
De eerste bepaalt de prijs Veel views ook daardoor, maar ik ga er vanuit dat niemand zo gek is. Het zou me niks verbazen als ze onder retail zijn over een jaar (de zwarte en witte).
Een van de mooiste uurwerken aller tijden, maar die kast - specifiek de lugs - heeft me nooit kunnen bekoren…
Ik heb er eenmaal bijna 1 gekocht, dat was bij een juwelier in het oosten van het land, 4 november 2022.
Die lugs i.c.m. het feit dat de datum 2 jaar doorgedraaid was (ik wil niet weten wat het aan tijd en geld kost om dat gecorrigeerd te krijgen) hebben me toen laten afhaken. Dat was een stalen trouwens, met witte plaat.
Er werd een plakje met de 21, 22 en 23 (honderdtallen) meegeleverd. Dus t/m het jaar 2399
Altijd origineel gespje gebruiken ja
Niet mijn horloge, wel mijn bandje.
Heb het horloge paar weken in bruikleen, geen straf.
Ja precies, 2199 het wieltje wisselen en dan gaat het weer een eeuw goed
@mhoutman @deuxani
Sinds deze week beschikbaar om te bekijken en vandaag heb ik, in de A’dam Boutique, de Ingenieur met de zwarte wijzerplaat mogen passen. Nog niet te koop…
Met wat geluk ontvangt de IWC Boutique binnen 1 à 2 weken ook de Inge met de witte en aqua wijzerplaat. Ik ben verkocht, Ik kies waarschijnlijk voor de blauwgroene plaat, maar zwart is al geweldig.
En waarom? Beetje eerste indrukken?
De verhoudingen van de case kloppen. De kast is 40 mm en door dikte van 11 mm draagt het kleiner dan bijvoorbeeld een Rolex GMT II en kan je het horloge makkelijk onder de mouw van een hemd schuiven. De stalen band ligt plat op de pols, handfinishing van de centerlinks met de bevels is mooi, de vlindersluiting geeft het een luxe look. Het gestanste dambord op de wijzerplaat oogt verfijnd. Je hebt echt het gevoel dat er veel tijd en moeite is gestopt in het design.
Ik wil je niet overtuigen, je moet kopen wat je mooi vindt. Maar wat zijn jouw dissatisfiers?
Klinkt toch weer veelbelovend.
Wat telt is eigen gevoel om de pols he.
Alle YT etc reviews zijn geblaat. Lui die m niet hoeven te kopen maar er wel hun betaalde ei over kunnen leggen.
Blijft n rare hobby
Zeker de “voor 8k wel voor 14k niet” discussie. Das FATC stijl.
Beide bedragen blijven waanzin als je nadenkt (maar dat doen we uiteraard niet)
Kan en mag maar in the end gaat t om tgevoel.
Ik ga m passen.