Ik beloof je dat ik plaatjes ga delen hier in de topic
Gisteren de Mark XX in het groen geprobeerd en ik ben minder enthousiast dan verwacht.
Het draagt ontzettend prettig, het horloge is heen dun en licht. Dit maakt het een prettige alledaags ding. De kast is voor mij een beetje onbeduidend, enerzijds chique door de lichte sunburst, gepolijste bezel en mooie wijzers. Aan de andere kant is het geborstelde staal van bovenaf ook erg aanwezig en het voelde voor mij wat uit proportie. Als een groot horloge wat niet optimaal verkleind is om âmakkelijker te dragen te zijnâ. Wellicht moet ik er aan wennen, maar ik kon niet niet zo goed plaatsen. Ook de armband was het net niet voor mij met de groene wijzerplaat, op leder dan wel weer heel mooi.
De kleur, afwerking en draagcomfort zijn echter waanzinnig. En ik ben al blij dat ik niet alles boven de 5k mooi begin te vinden .
Mocht je getrouwd zijn, dan hoop ik dat je je huwelijkse voorwaarden goed geregeld hebt. Als je pech hebt, krijgt de wederhelft de helft van je collectie.
Leuk die datum
Ja hĂš! De datumvenster was ook datgene wat mijn aandacht trok toen ik de foto zag. Ik vind ook hoe de datumvenster overloopt in de dagvenster heel mooi.
Ben heel benieuwd (en ongeduldig aan het wachten) hoe het eenmaal om de pols aanvoelt. Het is een grote jongen
Als je jarenlang horloges verzamelt, en daarvoor soms geld van je eigen bedrijf leent om dit deels te bekostigen, dan gebeurt het volgende:
Advocaat van wederhelft stelt: âMeneer heeft bedragen X,Y,Z, opgenomen om horloges te kopen. Dit moeten wij zien als inkomen c.q. winstneming. Ondanks alle uitsluitingen in de totale huwelijkse voorwaarden heeft mevrouw recht opâ:
- Een hogere partner alimentatie, omdat meneer "moedwillig teweinig opnam/ uitkeerde / verloonde uit zijn bedrijf. (De horloge hobby van meneer maakte deel uit van de levensstandaard van mevrouw, je verzint het niet hĂš !!!)
Of optie II:
2. Een contante vergoeding voor een deel van de gekochte horloges tijdens het huwelijk.
Op advies van mijn advocaat destijds heb ik met heel veel pijn in mijn hart aantal horloges verkocht. Partneralimentatie destijds was 12 jaar, en rechters denken veel mee met vrouwen van ondernemers met kinderen. (Kinderen moeten beschermd, dat is duidelijk, maar die kan ik zelf wel horloges of geld geven nietwaar?!!).
Het was dus goedkoper âaf te rekenenâ maar wel lullig als je aantal horloges kwijtraakt die in mijn geval, daarna 2x zo duur zijn geworden, dus niet meer terug te kopen.
Een gewaarschuwd mens, telt voor 2.
(Uiteraard heb ik de fout gemaakt dat mijn toenmalige wederhelft behoorlijk wat kennis had over mijn horloge verzameling, maar dat is ook lastig te vermijden als je bijna 15 jaar samen bent nietwaar?)
Dat dacht ik dus ook
Ook balen als je in de hype van 2021 ging scheiden en je een Nautilus, Daytona en Pepsi had.
dat klinkt mij ook als erg âpijnlijkâ . (been there, done thatâŠ) We kijken maar vooruit nietwaar? Het leven gaat wel door. Groet uit Twente
Thanks, ben heel benieuwd. En aangezien ik een redelijk ongeduldig mens ben, duurt het wachten erg lang
Lenen van je BV is goedkoper dan dividend uitkeren.
Een lening betaald je netjes rente over van privé aan de BV. En als je bijvoorbeeld je motorfiets / auto of wat dan ook verkoopt, los je netjes weer af.
Geheel normaal binnen de fiscale spelregels, geen zorgen .
Het potentiële probleem zit hem in je potentiële scheiding . Ik raad ook iedereen een scheiding af, te dure hobby
Ik stop even met verder reageren, dit wordt wel erg off-topic allemaal (zelf ook schuld aan, weet ik )
De Woodlands heb ik voor een maat gekocht aangezien ik ze makkelijk kon krijgen van mn sales rep.
De Mojave is heel erg âunder the radarâ ondankts dat ie groot is maar horloge kenners komen wel naar je toe als ze m zien. Veel mensen hebben hem nog niet vaak in het wild gezien dus willen dan graag een praatje of foto maken.
En dan te bedenken dat de alligator- en kalfslederen straps voor IWC door Santoni gemaakt wordenâŠ
Prachtig horloge. Kun je me wat fotoâs mailen aub?
Met vriendelijke groet,
Henk van Buyten
Toppertje hoor, terug kopen !