Nog steeds niemand met de nieuwe ingenieur als NA hier?
Op Chrono24 staan inmiddels al meerdere voor onder retail te koop. IWC heeft echt de boot gemist, veeeeel te lang gewacht met de release, te hoge prijs, niet onderscheidend genoeg.
Als ze hem twee jaar geleden of zelfs vorig jaar hadden gereleased hadden ze mee kunnen liften op de hype, had al hun andere horloges en het merk heel goed gedaan. Nu praat bijna niemand meer over de Ingenieur en worden ze onder retail verkocht. Ach ja, beter voor ons als we er uiteindelijk toch een willen
Ik wacht nog steeds op de beloofde uitnodiging “om m als 1 vd eerste te kunnen passen en bestellen”
Das t voordeel van millenials aan de knoppen
Morgen maar es n zurige Boomer mail sturen naar AD
Ja het is wel apart hoor, maar ook begrijpelijk. De horlogemarkt staat stil en het grootste talking point van de Ingenieur was de te hoge prijs. Naast dat je merkt dat er nergens over dit model meer wordt gesproken, niet op de blogs, niet op forums en niet op YouTube. Erg jammer, maar niet goed aangepakt gewoon door IWC.
Ook de timing vd markt he. Zie czapek. De zalm haal je nu aan/onder list.
Ja precies dat. Bij Reijersen zag ik hem staan, gewoon direct leverbaar in plaats van 3 jaar wachttijd. Maar ja, je kan nu een Royal Oak voor bijna dezelfde prijs krijgen, dan is de keuze snel gemaakt.
En in die markt dacht IWC “kom we brengen hem nu pas uit na jaren uitstellen en maken hem 3 of 4k duurder dan wat mensen verwachten en er voor over hebben”
Ik denk een combinatie van exchange rate en tax differences. Hij is ook wel erg prijzig in Nederland. Maar ook dan, Chrono24 is vaak 10-30% duurder dan de echte wereld… dus die van €11.400 kan nog goedkoper (terwijl de NL prijs €12.900 is)
Ik vind de Antarctique nog steeds echt heel mooi! De movement, de dial, de hele look. Maar voor mij was het wel een beetje een Royal Oak vervanger. Er is gewoon niets als een Royal Oak
Jawel, die czapeks toch wel mooi hoor.
Mooie uurwerkes en dials.
Maar ook hier ga je vergelijken. Dan kies je toch n Moser of godbetert n obligate RO
Edit: grapje hoor, APRO echt next level, daar kan czapek niet aan. Zoveelste bedrijf die zn banden niet op zelfde nivo heeft als zn kasten en uurwerken
🫵
Maar een Ingenieur voor 8k zou een mooie aanvulling zijn
Yep, wacht op het verlossende telefoontje van de IWC boutique dat ze de Aqua Ingenieur te koop hebben. Helaas zijn eerst de zwarte wijzerplaat en witte wijzerplaat series gefabriceerd, ik denk dat IWC wel wat meer tractie had kunnen genereren door eerst de nieuwe kleur uit te leveren.
Nice! Welke referentie is dit?
Het betreft ref. IW377704. Twijfelde eerst omdat de wijzerplaat op de tfoto’s mij niks deed. Pas toen ik een video van Watchfinder zag (waar de screenshot vandaan komt) raakte ik overtuigd van deze IWC.
Ben heel erg benieuwd naar hoe het om de pols gaat voelen en eruit ziet!
Ben ook benieuwd naar jouw plaatjes !
Dit model van IWC staat al jaren op mijn long list.
Prachtig!