IWC only (Deel 2)

11 likes

Wie kan me iets meer vertellen over dit model van IWC? De Portugieser Yacht Club Chronograph, Volvo Ocean uitvoering, IW390212.

Is dit de enige Volvo Ocean uitvoering van de Yacht Club? Zover ik het hebben kunnen nagaan alleen in 2011-2012 geproduceerd? Ik vraag dit omdat er een “nieuwe” uit 2018 te koop staat maar volgens mij kan dit niet kloppen.

Alvast bedankt om me wat meer informatie te verstrekken.

2 likes

Op watchbase vind ik het volgende: IWC IW3902-12 : Portuguese Yacht Club Chronograph Volvo Ocean Race » WatchBase

1 like

Nieuwe Ingenieur even gepast. Erg mooi in het echt. Jammer dat ie geen open caseback heeft.

13 likes

24 likes

Heel fraai!

2 likes

Top dat je dit voor mij hebt uitgezocht Michiel :+1:

Ik heb contact gezocht met de verkoper om meer duidelijkheid te krijgen over het bouwjaar. Antwoord;

“It says this on the backcase as this is the name of the model: Portuguese Yacht Club Chronograph Edition Volvo Ocean Race 2011–2012 IW390212*

However, the watch is indeed dated from 2018 from the manufacturer!”

Je kan wel een garantiekaart op 2018 afstempelen maar het blijft dan toch een 2011-2012 productie zou ik denken?

Zal nog eens proberen of ik nog meer informatie kan ophalen.

Staat op de shortlist😄
Toch eerst maar de Mark XV

1 like

Toevallig laatst een IdWorx gekocht?

Probeer het serienummer te achterhalen, heb er vorig jaar 2 voor revisie gehad en kan de nummers opzoeken.

Denk eerder dat ze van de 3 een 8 gemaakt hebben!

2 likes

Mojave toen ie net uit de doos was (alweer een jaar geleden).

10 likes

Ben er al mee bezig :innocent:

Onderzijde is van messing en bovenzijde is kevlar

Sluiting is volgens IWC wel van staal:
b55920fd-7247-44d4-a3a4-6871e2e3bb8e

7 likes

Vandaag weer het meest tijdloze horloge uit mijn collectie rond de pols, de Mark XV.

13 likes

Schitterend!
Band is ook top!

1 like

Thanks! Heeft best wat moeite gekost, maar ik ben blij dat ik toch gezocht heb naar deze generatie band.

1 like

Dat kan ik mij voorstellen.
Het is echt een zeer fraaie band.
Ga zelf denk ik nog wel een keer op zoek naar de stalen band voor mijn 3706. Geeft het horloge toch weer een andere uitstraling dan een leren band.

1 like

Blijft een topper Laurens! :+1::+1:

1 like

Thanks Martijn! Ik wacht nog steeds op een IWC in jouw collectie :wink:

1 like

Wellicht ooit! Prachtig merk.

Heb een paar richtingen voor mijn horlogecollectie op het oog, en één kant is inderdaad een IWC Mark erbij. Voor nu eerst lekker op vakantie met een “simpele” Seiko. Kan ik ook van genieten!

1 like