IWC only (Deel 2)

Verschilt ie qua dikte met de non-doppel eigenlijk?

Deze maar weer eens uit de kast:

16 likes

Waar heb je deze kunnen kopen? Wachttijd of niet? Stiekem vind ik deze knaller top

Welke versie is dit met die kroon?

Ja die zit normaal alleen op de Big Pilot.

Je zou het als een soort hommage kunnen zien :joy:

IMG_7506

5 likes

Klopt, de 3255 “zoon” heeft die kroon maar die is nooit uitgebracht met een zwarte wijzerplaat voor zover ik weet …

1 like

Nee, is ook nooit uitgebracht, is een aanpassing. Het zou een kastwissel kunnen zijn of een kroonvervanging. En waarschijnlijk niet bij een AD want die doen dit soort afwijkingen van de originele configuratie niet.

1 like

Er staan 5 stuks op Chrono24, direct leverbaar

Uit “Gekkigheid” uitgebracht vanaf 2008. Inderdaad. Maar jaren eerder, mogelijk nog vóór 2000 bracht IWC een houten box uit met 3 verschillende Portugieser’s (Chonograph automatic). Dan kon je afwisselen…
Voor zover ik mij herrinner ging het om een stalen, gouden en platina uitvoering. Maar nu met indexen ipv zoals gebruikelijk (Arabische) cijfers. Zeker mooi, maar 3 stuks in een box?!? Daarna ook nooit meer zoiets gezien. Maar ik vond die vader en zoon edities eveneens een smet op het blazoen.

1 like

Niet van een chronograaf voor zover ik weet, wel van de Jubilee serie uit 1993

En de 1e automaat 7 dagen uit 2000

beide heel mooie horloges en het is dat ik geen Platina nodig heb … :slightly_smiling_face:

6 likes

Echt gek werd het pas met met de 2008 Vintage collectie in Platina … usd 241000

gek op dozen bij IWC :slightly_smiling_face:

6 likes

Great minds think alike…

Prachtige uitgave in 2008 in staal en goud

8 likes

Top Box toch :+1: :+1: :+1:

1 like

@Ron-W Mooie reacties van jullie :heart_eyes:. Maar er is ook een box geweest met de Portugieser Chrongraph. Daar ben ik volledig zeker van. De afgebeelde zwarte met de 2 witte hulpwijzerplaten is prachtig.

1 like

Panda doen ze ook best goed bij IWC, edit ; het is cal 5000 maar meer bekend onder het jaartal en ref 2000.

De chronograaf set zou denk ik alleen van de Rattrapante 3712 kunnen zijn, die waren ook in staal, goud en platina, maar ik kan er niets over vinden. Kwam voor het eerst in 1995 uit.

Die T-dial Mark XI :heart_eyes:

2 likes

Correct is echt een van mijn favorieten! Vind de maat ook helemaal prima in de praktijk. De 666 draagt ook verbazingwekkend lekker hoewel ik hem wat maat betreft in theorie te klein vind…

6 likes