IWC only (Deel 2)

The classic Genta Ingy - eigen collectie @Robsfavorites?

Als ik zou roken zou het me niet storen, toch? :sweat_smile:
Heb het horloge gister gekocht. Tevens ook mijn eerste IWC.

Baking Soda schijnt te helpen…ik leg het bandje er vannacht in. Kijken wat het doen.

Nieuw leren bandje kopen - gesp overzetten en deze vergeten…

1 like

Dat is inderdaad de 2e optie, maar het bandje is nog in prima staat. Wil deze eerst een kans geven. :crossed_fingers:t2:

Gisteren de nieuwe Ingy gepast in Rotterdam.

Erg gaaf!

Ik kwam eigenlijk voor een rubber band voor mijn Mark VIII om op vakantie mee te kunnen zwemmen maar vond deze band toch wat tegenvallen. Sowieso staat rubber minder goed dan leer maar vond de zwarte rubberband ook wat grijs uitvallen. En voor een rubberband waar ik niet heel blij van word, vind ik €310 (zonder sluiting) net wat te veel geld.

Nu dus op zoek naar de stalen band.
https://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-stalen-band-iwc-mark-viii/462067?u=og_ed

Mocht je er één hebben liggen, dan hoor ik het graag. Anders moet de IWC mee op de Erika MN.

7 likes

Yes is uit mijn eigen collectie, binnenkort misschien te koop :wink:

2 likes

Het horloge komt uit Hongkong, was eerst in beperkte oplage verkrijgbaar. Later is het een online editite geworden, omdat er veel vraag naar was

1 like

Misschien voor @mhoutman ?

1 like

Ik zou gek worden van de niet uit te lijnen bezel….

1 like

13 likes

Een Tropic staat ook goed op een Mark en draagt lekker met deze warmte

1 like

Goed idee! Staat wellicht beter dan “plain rubber”.

Ergens eerder al gepost vlgs mij maar vind het goed staan en draagt heerlijk, simpele vouwsluiting en klaar

9 likes

Staat hem goed!

1 like

Dank! Helaas zijn ze wat lastig te krijgen. In ieder geval niet via de IWC Boutique. De band van de Mark XX was wel leverbaar maar bleek niet helemaal mooi passend.

Dat ga ik zeker doen. Thanks voor het meedenken!

Wellicht is hij nog wel te bestellen via de boutique maar hij was in ieder geval niet voorradig en het werd ook niet aangeboden.

Zie PB, kan hem wel bestellen en leveren. Gelukkig ben ik iets flexibeler en mee denkender dan een boutique :wink:

5 likes

Uitgebreide uitleg gehad van @horloge24. Er schijnen ook nog eens twee versies te bestaan. Met en zonder gepolijste links. Helaas alleen nieuw te bestellen en ga eerst nog even kijken of ik een tweedehands kan vinden. Dank voor alle hulp!

Die heeft ook zeker mijn voorkeur. Ben niet zo van de shiny banden.

16 likes