IWC only (Deel 3)

Heel mooie versie !

Ja, inderdaad stuk prijziger en niet eens mooier.
Psies die jij hebt, doe-mij-die-ma ;-} ook in die kleur graag. Alleen dan tandje groter.
Maar ik klaag niet hoor. Nog geen twee maanden geleden 2 lekkere units gekocht, waaronder onderstaande.

Die andere is een Omega Planet Ocean, maar die mag ik hier niet laten zien :wink:)

15 likes

Ook een erg mooie vette klok :blush::+1:

Als het een “onsje” meer mag zijn … staan deze twee al jaren hoog op mijn lijstje.
Ik vind ze alleen net te groot voor mijn pols :grimacing:

11 likes

18 likes

16 likes

Tenzij je pols aanzienlijk groter is dan 20cm is dat een ongewone veronderstelling.
39/40 met een LtL van 47 of groter, past je vast ook perfect. Het verschilt ook nog eens per horloge.
Probeer, en je zult je verbazen :wink:

Dit horloge haalt de 40 niet, en valt kleiner dan bv een Explorer 39, maar past prima op mijn 19,5cm pols

10 likes

15 likes

Ik dacht ff checken of je elke keer een nieuwe foto maakt :joy:
Ze lijken op elkaar en zonder datum makkelijk voor her gebruik :grin::+1:

1 like

nee, kakelvers en op een nieuwe Peccary band :ok_hand:

1 like

14 likes

Tuurlijk is lug to lug ook belangrijk in hoe iets draagt. Tis een kwestie van wat je prettig vindt dragen. Mijn pols is ook iets van 19,5 en ik hou van iets groter om m’n pols. Zo heb ik de pilot in 41 mm om gehad en dat voelde net te klein. Toen ik de 43 mm paste, voelde deze direct goed.

Mijn Planet Ocean is 43,5 mm, maar voelt weer kleiner.
Ach ja, wat een heerlijke problemen toch.

1 like

Vandaag op Flieger Friday weer een bijzondere IWC, de Mark XV IW325309 ‘Albino’

Ik heb hem in 2003 gekocht en toen was het verhaal dat deze speciaal voor de Italiaanse markt was gemaakt. Het productie aantal is mij onbekend maar het moet vrij laag zijn geweest. De secondewijzer is geblauwd.

In 2000 was de Mark XV met witte wijzerplaat reeds in een beperkte oplage van 50 stuks gemaakt voor het Duitse juweliershuis Gadebusch. Dit was ter gelegenheid van hun 150 jarig bestaan.

Op de Gadebusch versie IW325306 stond geen Mark XV op de wijzerplaat stond en op de achterkant stond de tekst ‘Gadebusch 2000’ en een individueel nummer to5 /50.

Al met al een wereld van verschil met de huidige Mark XX en dat beperkt zich niet tot het niet-ontspiegelde glas.

26 likes

Heel apart. Ik mis toch wel een beetje de zwaardwijzers persoonlijk.

Fotootje uit de IWC boutique in Antwerpen. IWC pilot chronograph 41, groene wijzerplaat. IW388104

15 likes

Gave kleur zeg!

Ziet er een beetje extra funky uit onder de lampen van de boutique :wink:

1 like

24 likes

Perfecte maat! Geniet ervan!

1 like

Gaaf! Heb je ook een lumeshot? :innocent: Ik ben benieuwd naar al die oplichtende cijfers. Ik ben gewoon dat het enkel de hoeken (3, 6, 9 en 12) zijn die oplichten bij de pilots.

1 like

Ik zal er eens eentje maken van de lume

1 like