Mooi zeg! Ik ben aan het oriënteren op de middelste referentie. Voorheen nooit oog voor gehad omdat ik dacht dat deze erg dik was. Recent achtergekomen dat deze slechts 10cm dik is! Prijzen zijn ook redelijk.
Hoe bevalt deze referentie jou? Nog bijzonderheden tijdens het dragen? Zaken waar ik op moet letten? Ik wil voor de witte gaan
Ideaal en mooie middenweg tussen de 3289 en 3227. Draagt wat grover dan de 3289 maar met 40mm perfect gevoerd voor mij en ook heel stuk minder dik dan de ook grotere 3227.
Enige wat ik “minder” vind aan de 3239 is dat het in vergelijking met de 3227 en 3289 geen speelse wijzerplaat heeft. Zie je hier zo mooi
Kijk dan ook naar de ref 3228 Ingenieur in 40mm en een witte plaat. Niet lang in productie ( 600 -1000 stuks ) geweest en die heeft een eigen IWC uurwerk cal 80111. Daarom ook wat duurder. Hier in een overzicht te vinden via Fratello ;
[【F】 Fratello’s Top 5 IWC Ingenieur References Ever]
Onlangs trouwens een uitgebreide post gemaakt op een ander forum om deze 2 ( Ingenieur 3227 vs de nieuwe 40 ) eens grondig te vergelijken. Ik zal het opzoeken en ook hier plaatsen.