IWC only (Deel 3)

Wel echt typisch voor dit model (ook andere kleuren). Op de ene foto is het een super mooi ding, op de andere is het maar lelijk en flets.

2 likes

Denk toch echt dat het aan het licht (inval) komt.

Ja ik weet het, maar toch begon het mij op te vallen door die foto op Hodinkee en toen bedacht ik mij dat mijn eigen foto ook al zo shiny was. Meer dan de zwarte en witte die ik om heb gehad voor mij gevoel. Maar kan ook komen door de blauwe kleur van de dial, kan een ander gevoel geven. Ik roep ook maar wat :smile: De Aqua is sowieso het meest shiny door de PCL’s.

Ik denk het ook. Ik ga nog eens die zwarte proberen om te zien of ik gek ben :hear_no_evil:

Ik snap goed wat je bedoelt. Lelijk zou ik hem nooit noemen, hooguit een beetje saai, maar over het algemeen toch met name mooi hoor :slight_smile:

1 like

Lelijk is wat gechargeerd uiteraard. Sterker nog, de zwarte wil ik. Maar dat is wel gebaseerd op zelf passen en niet van de plaatjes :grin: Die zorgen er hoogstens voor dat het de interesse wekt.

1 like

21 likes

Absoluut! :black_heart:

18 likes

Precies!!!

1 like

Portugieser 7 days Dune gepast, wat een geweldig horloge. Die wijzerplaat is echt helemaal top. :heart_eyes: die komt er nog eens

27 likes

Of even wachten op Watches & Wonders.

Ik kreeg vandaag in een boutique het advies dit even te bekijken eerst, de suggestie werd gewekt dat er een ander formaat van de Ingenieur zou komen en een complicatie.

4 likes

Ik hoop maar dat er straks op Schiphol geen mooie aanbieding is :grin:

2 likes

Daar is geen IWC meer te krijgen toch?

Ja dat kreeg ik ook te horen een tijdje terug. “Misschien een chronograaf bijvoorbeeld”. Maar ja, dat zou dus betekenen een 41 of 42mm versie helaas.

Ik zelf ben benieuwd of er een titanium met andere kleur dial komt of misschien een full ceramic versie lijkt me ook wel wat.

1 like

Die discussie hadden we net ook in de groepsapp. Daar kan je wel eens gelijk in hebben. :face_with_diagonal_mouth:

1 like

Ik kan het bevestigen, sinds een jaartje geen IWC meer. Jammer, maar zo kom ik ook niet in de verleiding om een pilot Mark xx te kopen. Maar voel wel dat IWC weer een beetje in de lift zit kwa belangstelling dus wie weet komt er toch weer een boetiek. Het ontbreken daaraan was volgens mij de reden van het verdwijnen. Anders kan ik niet verklaren dat Breguet en Blancpain er wel nog gewoon liggen.

1 like

Heel mooi, hij is ook wat dunner en iets draagbaarder dan het oude model toch? Die heb ik zelf, het gaat net maar wel je voelt hem wel op de pols.

14 likes

Jups. Zojuist geweest.

1 like

Inderdaad. Vooral aan de pols valt er precies een stuk weg van de onderkant, heel netjes ontworpen.
Echt dun is deze ook niet, maar hoeft ook niet voor mij- mag wel wat body hebben vind ik.

1 like

Dat werd inderdaad bevestigd door Christian Knoop in een interview met Ben Clymer van Hodinkee tijdens een event in de IWC Madison Avenue Flagship boutique: Gatherings: An Evening in Celebration of the Newest IWC Ingenieur - Hodinkee

Ben benieuwd wat er gaat aankomen, merk dat ik zelf meer en meer naar de Ingenieur wordt getrokken.

Gisteren in de Antwerp Boutique gevraagd wat er mogelijk is via het IWC Trade In programma voor de Top Gun IW389101.
Mogelijk een switch naar de iets kleine Top Gun IW389401 (heb ik bij aankoop lang over getwijfeld) of de Ceratanium IW388106, maar overweeg ook de blauwe Ingenieur wat weer iets helaas anders is.

Keuzes, keuzes, keuzes, 

1 like

Bronze toch?
Ziet er goed uit!