IWC only (Deel 3)

Dobrodošli Goran! Great looking Mark XV you have there. Enjoy the forum.

Echt? Mij werd bij de boetiek ook het verhaal verteld dat het toevallig past.

Hoor vaker verhalen vanuit de boutique of dealer die niet kloppen. Kan het screenshot beter niet delen maar daarop staan de 4 referenties [ 3289-01 + 3289-02 + 3289-07 + 3289-09 ] waarvoor de sluiting ontwikkeld is.

5 likes

Dat geloof ik helemaal. :no_mouth:

1 like

Thank you, i hope it’s not to weird to have a stranger from another country here :slight_smile:

2 likes

Aha. Je hebt hem op voorraad?
Ik heb hem net bij de boutique besteld, ze kijken of er een is in NL en anders moeten ze bestellen. Als dat lang gaat duren, kom ik graag bij je terug.

1 like

Mircro adjustment is zeker aan te raden, werkt heel fijn en eenvoudig. Mooier dan de vlindersluiting? Nee dat helaas niet

1 like

De 3 generaties bij elkaar, nu de 1832 nog…

22 likes

Wat kost deze sluiting met microverstelling eigenlijk ?
Ik kan prima zonder. Stoort mij niet dat ‘t ie soms wat losser zit.

5 likes

wvk € 470,-

1 like

Dank !

Heel mooi !! en gefeliciteerd.

welcome Goran !

1 like

7 likes

27 likes

De verstelbare sluiting zit op het horloge. Toch meteen een pakje comfortabeler.

27 likes

Hij lijkt wel een beetje uit het lood te staan? Op zo’n mooi horloge is het een zonde als je het mij vraagt. Ik vind het er niet persee mooier op worden.

3 likes

Een tikkie uit het lood, maar zo zit de sluiting het lekkerst. Vrijwel in het midden hoor.
De originele sluiting is simpelweg mooier, want vrijwel onzichtbaar, maar deze valt met esthetisch erg mee. Vrij klein. Echt prima.

2 likes

Jammer dat ze juist voor dit type sluiting hebben gekozen, zeker als deze sluiting speciaal voor de ingenieur is ontwikkeld. Een butterfly-sluiting met micro-adjust, zoals we bijvoorbeeld bij de Nautilus zien, zou naar mijn mening veel beter passen bij dit soort horloges.

Qua comfort zal het zeker beter zijn maar zonder is toch veel mooier

2 likes

Dat is altijd zo bij een vouwsluiting, anders is zo’n sluiting niet comfortabel > komt doordat de sluiting van je af geopend wordt en het scharnier dan richting 12 uur zit. Een vlindersluiting mag in het midden zitten.

Als stelregel mag de 12 uur zijde een of 1½ schakel langer zijn dan de 6 uur kant.

9 likes