IWC only (Deel 1)

De 3741 bedoelde ik

Deze gaat volgende week naar het blauwe deel als ik tijd heb gehad om wat nieuwe foto’s te maken….afbeelding afbeelding

9 likes

Al een wat ouder model maar prachtig. Ziet er nog geweldig uit.

1 like

Klopt, nieuw aangeschaft indertijd vrijwel niet gedragen conditie is als nieuw.
Gaat ook niet meer weg, ideale maat.
Groet Leen.

16 likes

8 likes

Prachtig zo compleet met alle toebehoren :+1:

1 like

Om af te wisselen met de Milanese bracelet, een wat meer low key perlon strap die er een beetje op lijkt :smile:

8 likes

Heb ook een leuk oudje op de kop getikt, iemand meer info hierover?
Heeft het volgende nr:1467699.

3 likes

is dit niet gewoon het serienummer?

Blijft tof deze!

1 like

Neem aan van wel.

Hopelijk weet iemand het model obv je foto.

1 like

Hadden jullie deze al eens gezien?
IWC 41mm ontworpen door collective horology. Maar 125 van gemaakt. Niet meer te krijgen. Matzwarte wijzerplaat icm lichtgrijze indicies en cijfers. En Duitse dag aanduiding.

Ik vind het een super geslaagd ding.

19 likes

Goed gelukt, maar doe zal wel een niet zo vriendelijk prijsje hebben

1 like

7150 USD via een “club”.

edit:

2 likes

Vandaag de Bronze Pilot weer eens van stal gehaald…

16 likes

Heb je ook een foto van het uurwerk? Op basis van serienummer tussen 1957 en 1960 dus het uurwerk zal een 852 of 853 zijn denk ik. Kroon lijkt vervangen, wijzerplaat redelijk slecht dus de vraag of een goede service zich nog terug verdient…als je hem voor weinig gevonden hebt wel natuurlijk of als je de service goedkoop kan regelen. Bij IWC kost de service zo’n 500 euro.

Ik denk dat er naast de groene en blauwe ook heus nog wel een zwarte versie komt van de 41mm pilot chronograaf maar dan zal het wel weer met de rode secondenwijzer zijn. Ik vind het zo veel mooier met de matte uitstraling. Ik ben daarnaast ook benieuwd of ze ook nog de grijze Spitfire en bruine Exupery variant gaan brengen in 41mm.

1 like