IWC only (Deel 1)

Met een datum kan het nooit een 852 of 853 zijn. Die heten dan 8521 of 8531.

€500,- is het zeker niet meer. Valt onder restauratie en zal een stuk duurder zijn.

Heb in 2004 een restauratie cursus bij IWC in Schaffhausen gedaan en net de prijslijst van 2003 erbij gepakt: CHF 620,- was het 18 jaar geleden al.

Correct, ik was iets te snel en de 1 voor de datum vergeten maar dat zijn de calibers die passen bij het tijdvak van het serienummer.

Dan heb ik mazzel gehad, heb recent mijn 666 laten reviseren bij een IWC gecertificeerde horlogemaker en die heeft het huidige tarief voor een 3 wijzer horloge gerekend. Heb het wel specifiek in Nederland laten doen omdat ik geen vervangen wijzerplaat of gepolijste kast wilde terug krijgen…

Voor de service liep het horloge nagenoeg niet na die tijd is het een monster op de timegrapher met betere waarden dan mijn moderne horloges…

Yep! 46 millimetertjes :slight_smile:

1 like

Dat is flink! Staat je goed, je bent groot genoeg😂

1 like

Dat word dan een aardig kostenplaatje :grinning:
Maar wat zou ie dan waard zijn?
En wat is de waarde in de huidige staat?

https://www.horlogeforum.nl/t/iwc-rubber-voor-model-aquatimer-ref-3548/361549/2?u=horlogehalle

Kans om rubber voor de zeemeermin Aquatimer 3548 te scoren

Voor deze dus

In lichtblauw van dit forum

6 likes

Ik zie dat deze IWC inmiddels op catawiki staat met een startprijs van 600 euro, succes met de verkoop :slight_smile: PS de kroon is trouwens wel origineel IWC met het oude visje erop.

Wordt hier weer naar onze kennis gevraagd om er zelf aan te verdienen?

Heel blij met deze ingenieur ref 3508

15 likes

Dat was wel mijn idee ja…de persoon was ook nog maar kortgeleden lid geworden…

Hele mooie classic! Mijn ocd heeft wel last van de ring die niet aligned kan worden…

Heel fraai! Is dat een automaat of een kwarts?

De uitvergroting zegt genoeg

4 likes

Deze opgehaald uit de kluis met het idee om hem te gaan verkopen…hem net omgedaan en besloten hem voorlopig toch maar te houden :slight_smile:

10 likes

Dat klinkt verstandig. Dit is gewoon een geweldig klassiek horloge.

Ik ben in ieder geval voorlopig nog niet klaar met de mijne.

9 likes

Echt heel mooi blijft deze! Een echte classic die je voorlopig niet weg moet doen :slight_smile:

Ik snap IWC trouwens totaal niet. Ze hebben als een van de weinige samen met AP en PP een echt door Genta ontworpen stalen integrated bracelet model met de Ingenieur. Iedereen brengt allemaal varianten uit van stalen integrated bracelet modellen die op een Genta lijken maar het niet zijn en ze vliegen als warme broodjes over de toonbank omdat de Royal Oak en Nautilus onhaalbaar zijn.

En wat doet IWC met hun potentiële goudmijn? Helemaal niks! Helemaal de huidige lijn slaat nergens op. Dit model kwam tenminste nog in de buurt:

Maar was eigenlijk iets te modern qua design ten opzichte van het origineel. Als ze nou gewoon het oorspronkelijke model uitbrengen met kleine modernere wijzigingen, dan sta ik de volgende dag op de stoep bij ze.

Maar ja, het blijft helaas heel stil bij IWC in de Ingenieur hoek.

14 likes

Gelijk heb je, prachtig.

Spijker op de kop! Zo mooie lijnen bij deze modellen.

1 like

Klopt, dat was echt een fantastisch ontwerp. Hij was alleen vrij zwaar vond ik en niet helemaal goed te krijgen om de pols. Maar als ze dat ontwerp met fijnafstelling in de sluiting uitbrengen, dan hebben ze inderdaad een topper in hun catalogus. Of nog beter: in titanium koop ik hem onmiddellijk :smiley:

1 like

De pilotenlijn van IWC is erg leuk maar wordt commercieel volledig uitgemolken en de Ingenieur lijn van vandaag de dag is een totaal zinloos onderdeel van de line up geworden. Niet meer anti magnetisch, de kenmerkende flits en naam op de wijzerplaat zijn weg er is niets meer van over. Terwijl ze zo’n toffe geschiedenis hebben. Deze drie heb ik in mijn verzameling en ik blijf er van genieten! Hopelijk duurt het niet al te lang voor er weer een mooie variant terugkomt! Zoals hierboven al geschreven met een goede up to date variant van het GG design en met een manufactuur uurwerk kunnen ze de strijd aan met de GG designs van de grote merken…

Maar voor nu zijn deze oudjes liefhebbershorloges die relatief goedkoop zijn tov de grote merken dus het heeft wel voordelen :slight_smile:

2 likes