IWC only (Deel 1)

Ik heb ook een 17cm (+/-) omtrek en de pas is goed. Groter zou het ook niet moeten zijn. Nu vallen de lugs precies nog op de pols en niet eroverheen. Ligt er ook aan of je een beetje een platte pols hebt natuurlijk.

Gewoon gaan passen zou ik zeggen.

Note: Een pilot mag mijn inziens wel iets groter dragen dan normaal.

4 likes

Ik heb even snel een Photoshop (sorry voor de rommelige uitvoering) gemaakt hoe een nieuwe Petit Prince er uit kan zien met de layout van de huidige Spitfire. Dus ook 39 mm met dezelfde datum positie. Niet slecht lijkt mij!

4 likes

Als ik overigens de oude datumpositie over de nieuwe leg, dan scheelt het niet enorm veel. Ze hebben het nu goed opgelost door de cijfers en markeringen ook wat verder van de buitenrand te zetten. Ook de cijfers staan verder naar binnen. Mag iets minder van mij, maar zo is het nog steeds in balans.

Hier niet … maar elders wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:heart_eyes: dit wordt een instant buy denk ik!

1 like

Dan zou ik nog maar even wachten met de aankoop tot deze eraan komt :wink:

1 like

Ik zie de Mark XV ook graag als wandklok. IWC wil die niet verkopen aan particulieren, maar je ziet ze soms passeren.

Kwijl … :heart_eyes: Ik heb de Mark 18 Petit Prince gehad, maar deze zou ik direct kopen … Lekker hoor!

1 like

Mijn mark xv heeft een zwarte plaat en is 38mm. De plaat van de Petit prince is mooi maar die datum hebben ze niet zo goed gedaan als bij de xv.

En ja @DontEatYellowSnow mijn mark mag vertrekken voor ruim onder de 2k :scream::innocent:

1 like

Zeg maar niet :smile:

Zeker weten? :joy:

Nee :smile:

Nog wat nerdy stuff :slight_smile:
Ik heb de huidige Mark XVIII Petit Prince naast mijn Photoshop gezet. Nogmaals, de positie van het datumvenster is gelijk aan de nieuwe Spitfire 39mm, dus dit is de beperking van het uurwerk. Ik kreeg buiten dit forum nog de opmerking dat de datum meer naar rechts moet. Maar dat gaat dus niet. Maar als ze de cijfers iets vergroten (ook nodig voor meer contrast met de blauwe wijzerplaat) en eventueel de lijntjes ook iets aanzetten, dan kan het wel eens richting perfect gaan.

11 likes

Broer van de Mark laat zich graag ook weer even zien vandaag.

7 likes

Zet een vettere uurmarkering op de 3, 6 en 12 en je bent dichter bij het ideaal.

Ja er is nog veel aan te verbeteren, maar dit is de layout van de huidige Spitfire 36 mm die deze week is gelanceerd tijdens de SIHH. Dus het is aannemelijk dat het er ook zo uit gaat zien. Wel iets dikker aangezet natuurlijk, ik heb dit eruit geknipt en dan verlies je altijd wat in de details.

Geen kritiek hoor :grin:.
Maar ik meen wat ik zeg, als die uurmarkering langer en vetter zou zijn kom je dichter bij mijn ideaal beeld.

1 like

Haha ja ik begrijp je en ik zou ook nog wat willen verbeteren, maar dit was meer een concept op basis van wat IWC mogelijk gaat uitbrengen omdat de vormgeving van de cijfers en markeringen rechtstreeks zijn overgenomen van de nieuwe Spitfire 39 mm met inhouse uurwerk.

Ik zou ze ook iets langer en dikker maken. En wel de Flieger hands behouden en niet teruggrijpen op de baton hands. Maar dat heeft de Spitfire ook niet.

Flinke prijsstijging per 1 januari bij IWC, bestaande pilot chronograph listprice gestegen van 5.600 naar 5.900, dat is ruim 5% en dat is meer dan de inflatie. Niet dat ik die voor list zou kopen maar grijs ook in de plus.

Love it!

1 like