IWC only (Deel 1)

Heb je het knopje niet of gaat er iets anders mis?

Dat laatste, uploaden lijkt niet te werken …

Test

Werkt bij mij. Dan weet ik het ook niet.

8 likes

De portugieser chrono uiteraard!

XII🤗

11 likes

Die portugees is me te groot

Via de iPhone lukt het gelukkig wel, de 3251, een van mijn favo’s en alweer 16 jaar oud inmiddels, tijdloos!

10 likes

Blijft ook zo’n machtig mooi GG gevaarte om de pols, soms denk ik dat ie iets te zwaar en groot is (lomp) maar dit is een keeper voor mij

14 likes

Nog een andere echte klassieker, de Mark XI :grimacing:

11 likes

Deze combinatie is niet mogelijk bij IWC. Voor de oudere instap chrono’s (zoal 3706) gebruiken ze een Valjoux 7750, welke dik is, en voor alle inhouse chrono’s gebruiken ze een uurwerk dat nog dikker is.
Blijkbaar is een slanke Chrono te lastig voor IWC.

Voor een slanke chrono kun je wel bij het halfbroertje JLC terecht (maken beide deel uit van de Richemont groep), of Zenith. De echt dure jongens (zoals een Daytona) laat ik maar even buiten beschouwing.

Een daytona is een handwinder toch? De rotor van een automatisch uurwerk zal altijd een dikkere kast nodig hebben neem ik aan.

1 like

Nee hoor, Daytona is uiteraard een automaat, en gewoon 100m waterdicht.
Volgens mij maakt Rolex al jaren geen Oyster handwinders meer.
Maar ik zei bewust de Daytona beter buiten beschouwing te laten. Is toch nergens voor een normale prijs te koop.

De Chrono’s van JLC en Zenith zitten meer in de prijsklasse van de Chrono IWC’s en zijn ook gewoon voor de lijstprijs of minder te koop.
Prachtig op de pols, kijk maar:
image

7 likes

Dan is de Fliegerchrono ref. 3740/41 misschien iets.

http://fliegeruhr.ch/3740.htm
http://fliegeruhr.ch/3741.htm

IWC had meer modellen met JLC mechaquartz uurwerken. Als je geïnteresseerd bent moet ik even zoeken.

1 like

Ik heb zo’n iwc quartz flieger. Is eventueel te koop.

Kijk daar hebben we wat aan.
Allebei zeer mooie merken

Ik houd het toch bij de automaten

Nog steeds blij mee:

26 likes

Is dit een top 10 IWC?

:sunglasses:

6 likes

Ja, die ben je zo kwijt in het blauwe deel :smirk:

5 likes

Hier ook maar posten. Mijn nieuwe aankoop van paar dagen geleden. Nummer 0423 van 1000
Vandaag om pols

32 likes