IWC only (Deel 1)

De waarde is enorm toegenomen, dus blijkbaar zijn er meer liefhebbers voor deze keramische Chrono. Ik had ook al stiekum rondgekeken, maar 22k is hij me ook weer niet waard.

1 like

Ik zou zelf graag deze beauty nog eens willen bezitten:

Al om de pols gehad bij Schaap & Citroen, maar schijnt pas vanaf juli echt leverbaar te zijn.

15 likes

Nice, hoeveel mm?

Hij is vrij groot (44 mm) en eigenlijk ook te duur. Alle info @ IWC

Dubbele chronograaf in de praktijk wel erg gaaf om te zien. 2e wijzer is onzichtbaar en bij het ‘inhalen’ van de 2e wijzer zie je hem als een veer heen en weer springen totdat ie weer strak onder de 1e wijzer zit.

2 likes

Blijf het echt balen vinden bij veel iwc horloges dat ze ze groot zijn :frowning:

2 likes

44mm is nog wel te doen toch? Een mooie geïntegreerde band zou nog wel wat extra’s meegeven. Voelt ie ook minder groot. Als je aan deze maten went, lijken de 36mm horloges wel damesmodellen. :slight_smile:

Voor de dames hebben ze sinds dit jaar wel 34mm Portofino’s. Wie weet is dat een trend naar wat meer kleinere horloges ook.

1 like

Rattrapante noem je het als je een dubbele chronograaf meting hebt.

3 likes

Dubbele chronograaf, rattrapante, split-second -> volgens mij allemaal verschillende namen voor hetzelfde beestje :slight_smile:

4 likes

Wat een mooie stukken passeren er hier de laatste dagen! @Jugis gewaagde keuzes, maar zo heb je wel een prachtig duo die elkaar mooi aanvult. Beetje naast de begane paden hier, heel mooi :blush:

Omdat het lockdown is, tijd voor foto’s te over :innocent:



19 likes

Ik speel toch weer met de gedachte deze te laten gaan…

Twijfel twijfel…

25 likes

21 likes

Weg ermee. Als het eenmaal in je hoofd zit…

5 likes

Inderdaad, een keer het zaadje geplant is… Mijn mark 16 moest mijn honger naar een petit prince stillen of toch de periode naar een nieuwe versie overbruggen, maar tot nu toe lukt dat ook niet al te best :thinking: twijfels!

2 likes

Houden Tom.
In elk geval tot m’n JLC True Second terug is :wink::innocent:

2 likes

Ah, Der Doppelchronograph! Hier is de mijne. De eerste versie 3711, met het domed sapphire. In originele staat mét tritium wijzers.

Ik las op Hondinkee destijds een prachtig artikel en heb toen lang gezocht naar een mint exemplaar.

Met 42mm nog net te doen, maar ai wat een hoogte :kissing_heart:.

13 likes

Hééél mooi.
Ben samen met mijn vader nu op zoek naar een 3713 Spitfire op stalen band…
Lijkt een hele klus om er een te vinden maar de zoektocht is vaak leuker dan het hebben dus dat is niet erg.

Ik maak me wel nog een beetje zorgen om de grootte van het horloge maar als ik hem zo bij jou zie valt het ook wel weer mee.

Veel plezier ermee/ervan!

2 likes

Ja hij draagt prima comfortabel. Hier een foto van de hoogte:

Maar op de pols ‘verdwijnt’ de dikke onderkant:

De 3713 is prachtig. Succes met het zoeken!

12 likes

Weinig horloges waar ik echt warm voor loop maar dit. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

22 likes

Eensch + meistersinger cross post

7 likes