IWC Pilot's Watch Chronograph ... ja, maar welke ?

Ben mij weer rustig aan het oriënteren voor een volgende aankoop (is dit niet één van de leukste facetten van onze hobby ;-)) … en waarschijnlijk zal het uitdraaien op een duiker (Sub ND ?) of een Pilot …
Denkelijk komen ze er ooit wel beide … maar nu dus beslissen welke eerst.

Pilots zijn er natuurlijk ik alle maten en vormen … en heb al een Navitimer … maar wil toch nog ééntje van de klassieke 5 B-Uhr leveranciers … eentje met het typische driehoekje :wink: Na veel twijfelen en afwegen slaat de balans nu definitief door naar IWC, en meer bepaald de (huidige) IWC Pilot’s Chronograph.

Echter … deze is in 4 versies te krijgen : met zwarte of blauwe dial en telkens op leer of staal

Momenteel denk ik te gaan voor de zwarte op staal, mss met een afzonderlijke leren strap voor erbij, … maar die blauwe is ook niet mis.

Welke zouden jullie verkiezen - welke zou het best ‘verouderen’ ?
Heb momenbteel nog geen horloge met blauwe dial btw.

De IW377709

De IW377710

De IW377714

De IW377717

3 likes

Ik zou de zwarte dial op bracelet kopen. En dan een paar mooie banden laten maken om te kunnen swappen.

2 likes

Blauw!
Erg mooi. Ik vind op leer het mooiste. Maar vaak ‘zegt men’ dat een stalen band los aanschaffen duurder is. Als je toch af en toe op staal wilt dragen, dan kan je dat meenemen in de overweging.

1 like

De stalen banden maken hem nogal druk. Blauw en leer, top combo.

1 like

Ik blijf de zwarte (heb zelf een 3717-01) onwijs mooi en tijdloos vinden. Maar die blauw(ige) wijzerplaat is ook ècht heel, heel fraai! Stalen band zou ik niet zo snel doen, maar goed , dat ben ik…

Goed advies hè! :wink:

Succes en laat je NA snel zien

1 like

Ik vind op de stalen band eigenlijk het horloge niet toe zijn recht komen, dus ik zeg leer.
En als je nog niets met een blauwe plaat hebt, zou ik daar voor gaan, want die is wel heeeeeeel mooi!!! :+1:
Succes met je keuze.

1 like

IW377710 Meer heb je eigenlijk niet nodig

1 like

De Sub gaat dus voor nu toch nog even op de backburner? :wink:

Ik zeg de zwarte dial op leder…vind ik zelf de mooiste combi.

Maar welke je ook kiest…je kunt eigenlijk geen verkeerde keuze maken…een pracht klok! :thumbsup:

1 like

precies mijn gedachte, blauw en leer, prachtige combi!

1 like

Die blauwe plaat is echt betoverd mooi.
Zo veel mooier in het echt dan op de foto’s.
Ik vind ze op staal niet zo, überhaupt een flieger niet.

1 like

Gewoon al dat moderne gedoe uit de kop en een mooie IWC kopen. IWC zoals IWC hoort te zijn.

12 likes

:point_up_2:Uit jouw rijtje

1 like

Daar sluit ik me bij aan.

1 like

Je vergeet nog de grijze versie, de Spitfire. Die is ook mooi, echter alleen op staal verkrijgbaar

1 like

Zonder twijfel de zwarte plaat. Hebben ze niet ook een AR coating waardoor je de blauwe gloed hebt in bepaald licht?
Toch een beetje best of both worlds in dat geval… :smile:

1 like

IW377714 Met een aantal prachtige banden van Ko!

1 like

Zwart op zwart leer. En ik zou zelf inderdaad ook de wat oudere checken. Die worden zo lekker oud…

7 likes

Sodeju wat een mooie foto

+1 :+1:

Is wat meer dressy en minder gungho dan de topgun :wink:

https://watch-wiki.org/index.php?title=IWC_Fliegeruhr_Chronograph_Automatic_3706

Kan ik me goed voorstellen. Maar voor de zekerheid toch nog twee die ook heel bijzonder en vooral mooi zijn;

Foto’s van het web…

6 likes