IWC Pilot's Watch Chronograph ... ja, maar welke ?

Absoluut blauw met leer!! De plaat lijkt in veel lichtinvallen Zwart tot heel diep glimmend blauw. De combi met bruin leer is top!! Betere combi heb ik niet gezien en heb ze allemaal gepast tot de spitfire aan toe!

Deze is het gewoon voor mij!

11 likes

Vanzelfsprekend een kwestie van smaak, maar ik vind van deze de wijzers altijd een dealbreaker. Alsof ze nog wat hadden liggen en dachten: “ach dat kan best, twee verschillende typen”

De blauwe op leer is mijn favoriet. Prachtig!

Voor mij zouden ze helaas te groot dragen, door de lange lugs en hoge kast (15mm?). Maar jij hebt misschien bredere polsen en ze al lang gepast neem ik aan?

De oudere modellen zijn inderdaad ook niet mis en nog kleiner ook.

1 like

Mmm, volgens mij dachten ze meer in twee tijdseenheden en dus twee wijzers. Maar belangrijker, ik vind ze mooier. Zwaarden zijn om mee te vechten, niet om de tijd aan te wijzen :wink:

1 like

Alhoewel ik erg fan ben van een stalen band, vond ik het op de 3777 niet mooi, dus zou zelf zeker leer doen. De blauwe vind ik erg mooi!

1 like

Beetje een gelijkspel tot nu toe tss zwart en blauw … doch leer heeft dus duidelijk de voorkeur.

De 377709 heb ik al omgehad … past perfect.
De blauwe variant echter nog nooit IRL gezien.
Wil ik dus zeker eerst even passen voor de knoop finaal door te hakken.

Gezien ik ook wel fan ben van Le Petit Prince … speekt de caseback van de blauwe me meer aan dan de zwarte, maar je koopt een horloge natuurlijk niet voor de caseback :wink:

Moest dat het geval zijn (en moest ik de fondsen hebben) zou ik immers voor deze kiezen :

Zoals gezegd is de keuze voor IWC redelijk vast … lang genoeg over geslapen :wink:

@Victor70 : Die Hanhart kan me vooral door die rode pusher niet bekoren (ziet er voor mij hierdoor wat goedkoop uit), … doch die Brequet is dan weer wel een plaatje … maar wijkt (in tegenstelling tot de IWC) wat verder van het concept af dat ik voor deze klok voor ogen heb (cfr. het driehoekje ;-)).

@daffie : de Sub is nog in de ‘running’ … nog geen uitgemaakte zaak. Al hou ik bij de IWC nog geld over voor een DA42 :wink:

Las hier onlangs een topic omtrent problemen met een (nieuwe?) IWC Pilot’s Chrono … maar over het algemeen zit het wel snor met de kwaliteit van IWC veronderstel ik ?

Snap ik best. Ik liet ze waarschijnlijk even zien omdat ik ze zelf mooi vind😉. [quote=“Slider_7, post:26, topic:97404”]
maar over het algemeen zit het wel snor met de kwaliteit van IWC veronderstel ik ?
[/quote]

Ik heb er een aantal gehad en nog nooit problemen gekend. Van de betere merken die ik heb mogen dragen zijn/waren de IWC’s het best gereguleerd.

Succes en vooral veel plezier met kiezen!

1 like

Heb zelf de IWC Pilot 3777-17, echt mooi! de stalenband en blauwe dial…helaas doet datum het niet meer…kennelijk zijn die dingen gevoelig, heb ook een TAG Heuer Grand Carrera uit 2009, 1 keer full service gehad…ding echt niet stuk te krijgen

1 like

Het uurwerk is een modificatie van een Valjoux 7750. Die dingen zijn werkpaarden. Erg sterke chrono uurwerken. Daar is dus niets mis mee en in onderhoud beter dan volledig manufactuur.

Wel is de datum gevoelig. Ofwel zet de datum nooit tussen 9 's avonds en 3 's nachts (en dan bedoelen ze de tijd op t horloge). IWC vertelde me, eerst de tijd te verstellen tot een veilige tijd en dan de datum. Kan het nooit mis.

Hier een leerzaam stukje ovet het datummechanisme:
http://watchguy.co.uk/valjoux-7750-terminal-date-change-feature/

:thinking: Zou eens een horlogemaker moeten vinden die dit onderdeeltje vervangt. Dan is het echt een onverwoestbaar werkpaard…

3 likes

[quote=“j_metselaars, post:29, topic:97404”]
:thinking:
[/quote] volgens Diverman hebben de Chinezen een oplossing

Ja, die staat ook in de link die ik postte…

De poster van de blog vervangt dat kleine radartje proactief.

Bedoelde te zeggen: nu nog zo een in NL vinden

Lijkt mij dan juist een overduidelijk gevalletje ‘uitgemaakte zaak’…een IWC + Damasko vs Sub :stuck_out_tongue:

A good choice to have :relaxed::thumbsup:

1 like

Ik zou voor de blauwe gaan :wink:

6 likes

You tube review van bewust horloge;

2 likes

Ja … denk dat ik jouw post hieromtrent gelezen heb … is echt balen man :disappointed:

Idd - had ik al gehoord ivm de Valjoux 7750
Doe ik sowieso nooit bij geen enkele van mijn horloges … better safe then sorry …
Interessante link BTW :thumbsup:

:heart_eyes:

Dit maakt het er niet makkelijk op :wink:

3 likes

Moeilijke keus Slider :wink:
De positieve en negatieve punten van de IW3777-14 die in de You Tube review besproken worden kan ik mij persoonlijk in vinden. Daarom heb ik direct bij aanschaf gekozen voor een vouwsluiting en die draagt bij mij heerlijk.

De lume van dit horloge is op zich prima maar zou m.i. helemaal geweldig zijn als alle witte delen op de wijzerplaat met lume behandeld waren.

Dit horloge is voor mij een absolute blijver, ik ben er super blij mee en kijk nog meer dan anders naar mijn horloge en niet om te zien hoe laat het is :blush:
Wat de maker van de review zegt over het aantal positieve opmerkingen die hij op dit horloge krijgt in vergelijking met zijn andere horloges geldt voor mij net zo, dit is een absolute knaller om de pols voor mij :wink:

Ik denk wel dat ik op termijn er een stalen band bij aanschaf voor de afwisseling want dat mistaat dit horloge ook zeker niet!

Veel succes gewenst bij het maken van je keus!

2 likes

Aha … dat is dus mogelijk ?
Want daarover wordt in de review niet gesproken …
Goed om weten :wink:

Ook de 21mm bandaanzet is wel een beetje jammer natuurlijk.

Ben er nog steeds niet uit … zwart of blauw … :thinking:… natuurlijk is geen van beiden een miskoop.
De zwarte is wel wat goedkoper te vinden dan de blauwe heb ik de indruk …

Dat denk ik ook wel ja. De zwarte is meer ‘standaard’.

Vouwsluiting heb ik ook inderdaad direct gedaan. En daarbij een IWC nato. Die zijn nieuw sinds dit jaar. Alleen nog niet geswapt…

@Crownguard heeft een blauwe nieuw. Ik vind voor een nette prijs!

2 likes

Thx voor de tip :thumbsup: … had 'm al gezien :wink:
Is zeker een kanshebber :wink:

Helemaal eens met @louis! Hoeft niet per se de doppel te zijn wat mij betreft.

1 like