IWC Pilot's Watch Chronograph ... ja, maar welke ?

EDIT: Hahaha… Ik lees net dat dit er eentje uit de krochten van een jaar geleden was. Koffie!

Nu heb ik me erg zitten inlezen op dit onderwerp, en het lijkt me raar dat je de historiek van de leverancier belangrijk vindt als je een ontwerp aan het zoeken bent wat nog nooit op ene B-uhr gebruikt is. Je had Baumuster A of B, en aan de RAF kant de 36mm varianten, maar nooit is er een chrono geweest.

Als je historische relevantie wilt, is het dan niet beter om een drie-hander te kopen?

De Chronograaf die je hebt van Breitling is al de oer-luchtvaart-chrono, zo’n beetje alle innovaties die ooit op een chrono met twee pushers bedacht zijn komen van Breitlng.

Mij spreekt deze het meest aan. Die heeft een mooie discrete sunburst, heeft een lederen band (zoals dat hoort bij luchtvaart-horloges) en een mooie frisse kleurstelling.

Dit zou waarschijnlijk jouw beste keuze zijn. Zwarte platen zijn erg flexibel qua banden, je schijnt er van te houden, en je denkt actief over staal na. Ik vind het zelf een tikje saaier, maar jouw hele tekst beweegt in deze richting. :slight_smile: