IWC Portugieser GESTOLEN!

Morning Otto, anderen,

Dank voor de feedback. Bij deze de antwoorden:

  • donkerblauwe croco band;
  • originele IWC vouwsluiting;
  • het is een chronograaf;
  • de kast is inderdaad van staal.

Serienummer: 6051419
In december 2016 gekocht bij de IWC Boutique in de PC Hooftstraat.

Ja, ik heb een foto. Even uitvogelen hoe ik die op het forum zet.

Liep vrijdagavond omstreeks 22.50 uur samen met mijn zusje over de De Clerckstraat in Amsterdam. Op de kruising met de Da Costakade - waar op dit moment aan de kadewanden wordt gewerkt - werden wij aangesproken door een jonge kerel (begin 20). Die hield een warrig verhaal: of we nog iets wilden drinken, hij wist nog wel een leuke tent. Gedroeg zich als een soort propper; het eerste drankje is van het huis, gratis entree, dat soort teksten. Om de sfeer goed te houden, heb ik hem vriendelijk bedankt en aangegeven dat we gewoon naar huis gaan. In een flits greep hij naar mijn pols en trok het horloge van mijn pols en rende weg. We zijn er nog achteraan gegaan, maar hij verdween in de nacht. Uiteindelijk contact met de Politie gezocht: op maandag 23 juli heeft men tijd om een aangifte op te nemen.

Meer vragen? Ik hoor het graag.
Groeten, Sander

9 likes

Ha Sander,

Het is duidelijk dat je over de eerste emotie heen bent en de rust hebt gevonden om ons allen van deze key info te voorzien. We leven met je mee.

Ik kijk rond. Mocht her of der een vergelijkbare Portugieser worden aangeboden, dan zal ik je dat natuurlijk laten weten. Zelf zit ik ook in 020.

Er was meen ik ooit een sectie hier op het forum waar je gestolen horloges kon aanmelden. Heb je daar al gekeken/gepost?

Nogmaals sterkte met dit k*tverhaal man.

Groet, Otto

1 like

Zijn druk met boetes uitschrijven natuurlijk. De kassa moet wel rinkelen.
Echt niet te geloven dit.

5 likes

Je kan aangifte doen. Geeft geen enkele zin.
Erg kut zoiets. Sterkte

Ik probeer me voor te stellen hoe zoiets gaat.
Zoā€™n duur horloge zal geen wrak oud breekbaar bandje hebben.
Kan je met een forse korte ruk soms de pushpins forceren?
Hebben anderen hier ervaring mee?

I feel you brother, hoop dat je 'm terug krijgt. Sterkte.

Ja helaas wel, zoals Sander ook zegt hij greep naar mijn pols van achter en in mijn geval weg Sub.

Daar dacht ik ook meteen aan .

Ik heb jaren geleden uitgebreid aangifte gedaan van inbraak zonder inbraaksporen in mijn unit in een bedrijfsverzamelgebouw.
Kansloos zou je zeggen. De inbreker is gepakt en veroordeeld, en zijn bewindvoerder betaalt nog steeds in kleine delen de schade terug. Altijd aangifte doen, het is een recht en het kan door slim speurwerk of dom toeval goed uitpakken.

14 likes

Heb je een signalement van de dader? Het kan anderen helpen op te passen bij het uitgaan in Amsterdam.

Fijn.
Ik heb 2 gelijksoortige gevallen meegemaakt. Aangifte gedaan en daders bekend. Wordt niks mee gedaan.

1 like

Zuur en slecht voor het vertrouwen. Zo vervelend dat het blijkbaar wel uitmaakt in welke stad je aangifte doet en welke agenten je treft.

1 like

112 bellen en zeggen dat je met geweld(wapen) bent beroofd. .alleen dan maken ze haast !!

Volgens mij gelooft niet iedereen dat je op deze manier je horloge gestolen kan worden. Deed me hier aan denken https://www.wsj.com/articles/SB10001424052702303822204577466500727812754

Ben zelf wel eens het een en ander (klok en ketting) kwijtgeraakt in een dergelijke situatie, dit is uiteindelijk (omdat er enige mate van geweld bij was komen kijken) door een soort schadefons vergoed

Hoi Sander, je krijgt een like van mij voor de reactie maar niet voor wat je is overkomen.
Ik was vooral ook heel benieuwd naar het hoe. Gelukkig geen bedreiging, fors geweld of wapens. Ik zou niet hebben verwacht dat een horloge zo makkelijk van een pols is te krijgen met een simpele ruk.

Heel vervelend en ik wens je veel sterkte met dit verlies en hoop op een goede uitkomst voor je.

1 like

23 juli. Wat een landā€¦ Sterkte

Uiteraard wel want wij kiezen de regering.

Aangifte is ook nodig voor evt. verzekeringswerk. Heeft TS daar al naar gekeken?

Mogelijk is zoiets onderdeel van een buitenshuis clausule van een inboedelverzekering o.i.d. Als student liep ik regelmatig na tienen met laptops, iPads, fotocameraā€™s etc. in mā€™n rugzak over stations/straat. Daar had ik toen een speciale verzekering voor. Kostte een paar euro per maand, maar mocht je onverhoopt iets overkomen (bijv. diefstal) dan weet je in ieder geval dat je er iets van terug ziet. Succes in ieder geval!

De buiten de deur aanvulling !
Heb ik nu ook in plaatst van kostbaarhedenverzeketing

Precies, vereiste is wel dat je alle aankoopsbewijzen goed bewaart. Maar dat is met een horloge vaak minder een probleem, aangezien je die ook nodig hebt voor garantie e.d.

1 like