IWC Portuguese of een Franck Muller Vanguard?

“Voor de IWC geldt dat zij zeker veel ETA uurwerken gebruiken. Die ze dan wel behoorlijk pimpen. Maar toch. Uiteindelijk betaal je veel meer voor feitelijke hetzelfde horloge als een ander merk. Dat wil niet zeggen dat je te veel betaald. Het is een prachtig horloge waar veel extra werk in zit.”

Bovenstaande is tot op zekere hoogte waar, echter het horloge waar TS over informeert bevat het inhouse Pellaton
uurwerk van IWC en dus geen ETA uurwerk.

Die Chopard is zeker wel te behappen en ik zou het echt niet erg vinden om die om de pols te moeten hebben (mede door het uurwerk)

nou, zie toch echt wel dates daar in die twee platen … ?

Terecht. Helemaal waar! Deze specifieke 7 daagde reserve automaten zijn idd inhouse. Maar volgens mij zijn er ook oude Portugieser in omloop met een ETA.

Overigens is die 7daagse reserve voor een versie met alleen een datum aanduiding (quick set, nog wel) voor mij altijd vreemd geweest. Voor de Annual Calender versie. Ja, dat begrijp ik. Maar dit is alleen maar zodat je het horloge een week kan wegleggen en daarna nog steeds de datum niet hoeven verzetten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zou ook voor de IWC gaan.
FM heeft enigzins iets heel fris/fancy door die vreemde cijfers, wat best leuk kan zijn natuurlijk.
Maar dan heeft hij wel weer een hele traditionele kleurstelling.
IWC vind ik veel en veel smaakvoller, maar goed meningen, meningen en nog eens meningen he :wink:

Ik was erg moe, dan ga je uit je nek lullen. Eigenlijk had ik de reply al opgeschreven, toen de foto’s er bij gezocht, toen gezien dat er een datum op zat, maar daarna vergeten van de “no” een “helaas” te maken. :slight_smile:

1 like

hahaha, ken het. You’re fully excused! :slight_smile:

Inderdaad. Toen ik die Longines Evidenza zag, die iemand plaatste, moest ik wel aan die optie denken

1 like

tussen deze 2 zou ik de IWC kiezen… maar ik zou eerder gaan voor iets unieks… iets uit het vaderland…
Natuurlijk een Van der Klaauw, genoeg modellen die in aanmerking komen en je draag zeker iets aparts.
Google maar op afbeeldingen, de moonfase met hollandse landschap is mijn favoriet :heart_eyes:

Sowieso de IWC. Mooie klok👍🏻
Sucxes met de zoektocht en de keuze.

Een tip, kijk ook nog even verder dan deze twee. Er zijn zoveel mooie merken en modellen :slight_smile: