Of misschien omdat die mensen erg lelijke dure kermis-tonneau’s bouwen? Ik denk, laat ik het maar hardop zeggen.
Ik ben toch wat voorzichtiger geworden.
Voor je het weet heb je een boze Mw. Muller aan de telefoon…
Groeten,
Tecco
Welkom, welkom.
Ik zou als bovenstaand geadviseerd toch nog eens een tijdje goed nadenken of je inderdaad één van die beiden wilt hebben, al lijk je daar aardig zeker van.
Bedenk daarbij dat flipperitus op de loer ligt…
Mocht je zeker van je zaak blijven, altijd de IWC…
Welkom,
Van beide wordt ik niet warm, maar als de keuze alsnog gemaakt moet worden dan wordt het de IWC
Welkom! Niet twijfelen; Speedmaster!
Van een groot deel van de collectie van FM wordt ik ook niet warm, maar de Vanguard vind ik een stoere lijn. https://youtu.be/vE9RFRoLnRs
Ik had wel al vernomen dat de prijsontwaring op FM vrij fors is. Op andere fora komt kwaliteit ook nog wel eens naar boven als puntje. IWC staat eigenlijk nooit ter discussie. Ik ga ze toch nog beide eens passen, en koop dan waarschijnlijk de Portuguese Automatic of Annual C. Nogmaals bedankt voor jullie mening. Ik post nog wel, welke het uiteindelijk is geworden.
Ehh… ik had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar (in dit geval dan!) zou ik voor de IWC gaan…
Persoonlijk zou ik zonder twijfel voor de Frank Muller gaan, maar ik heb dan ook om te trainen al een keer een tonneau in ongeveer dezelfde afmetingen gehad om te oefenen.
De IWC is gaaf, maar de FM is minder gezien en veel speelser; vandaar mijn keuze.
Beide heel mooi, vind de FM wel iets hebben. Zou toch uiteindelijk zelf voor de IWC gaan
Ik neig er naar om hierin met je mee te gaan.
Heau heau, er is tonneau en er is tonneau! Het kan ook zeau:
Vacheron Constantin:
Chopard:
Patek:
En zowaar een Vintage Rolex:
Allemaal mooie tonneau’s. EDIT: Fok 't, die Vacheron Constantin is retegeil en zonder rare fratsen met de cijfers. Simpel, doeltreffend, klassiek, prachtig.
Daar kan ome Franck nog wat van opsteken.
Tja, supermooi natuurlijk. Maar in witgoud, een topmerk en met een prijskaartje van 3x mijn budget… I’ll keep dreaming.
Allereerst welkom! Je uitgangspunten zijn al goed: je kijkt naar wat je mooi vindt en niet naar restwaarde. Als ik zo je bericht lees, ben je niet een flipperaar (al kan dat natuurlijk altijd nog komen met al dat moois hier😉). Ik zou daarom ook mee laten wegen wat je over zo’n 5 - 10 jaar ook nog mooi zult vinden. Wat dat is, kan alleen jij bepalen. Persoonlijk zou ik het wel weten: ik zou voor de IWC gaan!
Je ziet het echt fout! De Franck Muller versie van de tonneau is beter, hoewel de Patek er ook mag zijn. Voor personen met een klein horlogebudget zoals ik valt een Oris Miles te overwegen.
Volgens mij is deze er jammer genoeg niet in een no date versie.
of deze Russische hommage aan FM, in meerder kleuren verkrijgbaar.
On topic. Voor de FM moet je enige durf aan de dag willen leggen, ik vind hem prachtig en gewaagd. Voor zekerheid (waardevastheid) de IWC.
Beste KaDar,
Welkom hier op het forum.
Elke keuze die je maakt is goed. Als je het maar doet om de juiste redenen en onvolledig wetenschap wat je koopt.
Dat gezegd hebbende wil ik je waarschuwen voor de “goedekopere” Franck Mullers. Er is een relletje omdat de FHH het merk maar niet toelaat tot de categorie Haute Horlogerie waarbij men nog net niet gesuggereerd wordt dat ze onbewerkte ETA’s gebruiken, maar men vind duidelijk dat de kwaliteit van hun “simpelere” horloges te wensen overlaat. Verder heeft Franck Muller nogal een rel gehad met een leverancier van ik meen de kasten die “extra” op eigen rekening bijmaakte en op industriële schaal in Rusland er Poljot uurwerken in liet zetten. Er zijn heel veel fake “goedkope” Franck Mullers in omloop. Dus… bezint eer u begint.
Voor de IWC geldt dat zij zeker veel ETA uurwerken gebruiken. Die ze dan wel behoorlijk pimpen. Maar toch. Uiteindelijk betaal je veel meer voor feitelijke hetzelfde horloge als een ander merk. Dat wil niet zeggen dat je te veel betaald. Het is een prachtig horloge waar veel extra werk in zit.
De IWC is overigens best groot op de pols, dus probeer 'm vooral een keer bij de juwelier. Dannik je sowieso van harte aanraden. Probeer dan vooral ook nog een keer die verschillende Rolex horloges. En misschien mag ik je richting de Master Ultra Thin serie van Jaeger LeCoultre wijzen?
Succes met de oriëntatie!
Groet,
Eezy
Hee, als dat wat is, dan is er nog de Longines Evidenza serie.
No date, tonneau, zo te zien een aardige guilloche dial. Montredo verkoopt de 39mm KS versie nog voor 1499 Euro.
Kijk, da’s nou de eerste fatsoenlijke tip die er bij zit. De Master Ultra Thin serie van JLC. Ik noem 'm waar ik ook ga of sta als maatstaf voor een fatsoenlijk gekleed horloge.
Ik zou ook voor de IWC gaan, die FM vind ik niet om aan te gluren.
Zo tien jaar geleden zal ik FM zeggen. Tonneau in crazy hours. Maar nu tien jaar later zal ik de IWC nemen.