IWC service beschadigde horlogekast herstellen

Dag Iedereen,

Ik zit met een patstelling…

Ik ben in het bezit van een IWC big pilot le petit prince die een zwaar leven achter de rug heeft en waarvan de kast tamelijk wat deukjes heeft… ik zou mijne huidige beater terug willen opfrissen…

Ik zou via via een zeer goeie topcase kunnen aankopen met een klein deukje aan de zijkant. Kostprijs een kleine 600 euro. IWC rekent voor een service met polijsten een kleine 1000 euro en zij kunnen ook puntlassen. Wat zouden jullie doen:

• opsturen naar IWC.
  • betere kast kopen en zelf door eigen horlogemaker laten switchen.

Er zit ook een krasje in de AR coating. Kan deze er makkelijk af?

Wat beater kiekjes :nerd_face:

2 likes

Persoonlijk zou ik hem zo laten! Ziet er juist super uit zo! Tenzij je hem wil verkopen natuurlijk

9 likes

Iwc 100% maar waarom zou je überhaupt een andere kast kopen a 600 euro,? Als je horloge een beurtje moet hebben ben nog meer kwijt

1 like

Ik zou hem zonder enige twijfel naar IWC (Richemont Milaan) sturen. Ze kunnen putjes in de kast opvullen. Ook kan er dan later nooit door IWC worden gezegd dat onbevoegden -niet door IWC gecertificeerd- zich met dit horloge bezighielden.

2 likes

Lekker toch :slight_smile:

Alleen de afgevlakt lug stoort me een beetje…

Ik vraag me bij dit soort gevallen altijd af…wat maakt het horloge dát specifieke horloge? Bijvoorbeeld het uurwerk of de kast? Ik zou denk ik sneller het uurwerk swappen dan de kast (daar staat in mijn geval het unieke ID in.

Zo laten of ergens laten opknappen zou ik dus zeggen. Of dat IWC moet zijn of een derde partij kan ik je niet mee helpen. Als ik diverse kanalen moet geloven is de IWC service niet om over naar huis te schrijven maar daar kan ik geen eerstehands ervaring over delen. Succes met de keuze.

2 likes

Over 60 jaar is hij net zo mooi als deze😉

Kortom en nogmaals, lekker blijven dragen! Het is een tool! Anders kan je hem beter in de kluis leggen…

20 likes

Je wilt hem weer spic en span? Dan opsturen naar IWC. Dan krijg je je horloge weer als nieuw terug.

Een kast voor 600 euro met een nog steeds (een storende) deuk moet je niet willen dan kun je beter het horloge in de huidige staat laten. Dan is het tenminste jouw verhaal en ervaring.

Kras in de AR coating kan er niet “af” IWC kan wel een geheel nieuwe AR coating aanbrengen. Waarschijnlijk zal die onder de service beurt vallen.

3 likes

:thinking:

Overigens zou ik het horloge zo laten en me er verder niet aan storen (bandje ziet er nog goed uit ?) en in andere gevallen opsturen naar Richemont. Geen idee waar ze een kastrenovatie kunnen uitvoeren: Schaffhausen, Italië of Spanje maar lig in Zwitserland)

Absoluut naar IWC. Krijg een beetje het ‘Penny wise, Pound foolish’ gevoel bij een andere kast met deuk er in. En dan moet die ook nog naar een horlogemaker om alles om te wisselen.
Bij IWC zal alles onder hun garantie gebeuren, zou ik mij een stuk prettiger bij voelen

Nee hoor, IWC zet er gewoon een nieuw saffierglas in.
Kassa! Ik zou eerder het saffierglas ontdoen van de hele coating. Niet storend en veel goedkoper.

Ik vind de bedragen die je noemt nogal fors.
Er zijn meer partijen die kunnen laserlassen (dat wil je hier). Vervolgens refinishen.

2 likes

Ik zou voor IWC kiezen, 600 voor een andere kast (kan dat zomaar maw staat daar geen serienummer op de lugs) en dan nog lokaal een service aan het uurwerk zal toch niet veel goedkoper zijn onderaan de streep?

3 likes
  • Naar IWC
  • Betere kast kopen etc…
  • Toch maar naar IWC🤣

0 stemmers

Ik zou hem ook naar IWC opsturen.
Kun je er weer een poosje van genieten.

Toevoeging aan de antwoorden:

• Pas naar IWC als er een revisie nodig is, eerder insturen zijn dubbele kosten.
4 likes

Dus… euhmmm… ja… na die opfrisbeurt van €1000 euro ga je er weer een beater van maken?

What’s the point?

Oprechte vraag. Ik begrijp het aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.

4 likes

Nee ik hem zo gekocht maar gezien de staat ook werkelijk als beater gebruikt. Tijd voor een spa

2 likes

Helder. Je gaat er daarna voorzichtiger mee om dan de vorige gebruiker. Had je deze van RLC overgenomen dan? :joy: oh nee, die had een chrono

1 like

Een particuliere Fransman via chrono24. Heel lang mijn graal geweest maar vond hem altijd te duur en dit was wel de moeite zelfs met een servicekost van 1k.

Dan niet meer over nadenken. Doet 1 keer pijn, maar dan is 'ie weer fris en fruitig.

2 likes

Naar IWC sturen lijkt mij in 1e instantie een verstandige keuze.

Mits het klip en klaar is dat ze je Petit Prince niet platwalsen en bijwerken op het polijstwiel en weer verse brushing aanbrengen.

Ik zou persoonlijk zwart op wit willen hebben van IWC dat er daadwerkelijk wordt opgelast en dan opnieuw wordt opgemaakt. Dan is daar geen twijfel over mogelijk iig.

Lukt dit niet dan zijn er wel degeljjk adresjes die je PP kast weer als nieuw kunnen krijgen.

Dan hou je iig je originele kastnummer, ipv een ander nummer op een losse kast.

1 like