Waarom? Als hij een beater blijft… Bovendien, militair horloge met doorleefde kast is niet erg. Zolang hij technisch maar in orde is.
Is veel. Een Grand Seiko van me in Japan laten laser welden, nieuw polijsten was met pakkingen en nieuwe batterij maar 540. Als je wat doet zou ik een goeie kastenboer opzoeken om op z’n minst een tweede prijs te vragen.
Je krijgt met deze schade gewoon te horen van IWC: ruilkast.
Die gaan vrij zeker niet laserlassen.
Onderdelen liggen op voorraad, veel minder arbeidsintensief en prima marge
Dus ander serienummer, kosten van een € 1.000?
Dan nog een glaasje van 250-500 Euro erbij.
Men wil dan ook t uurwerk ongetwijfeld servicen, zulleb we zeggen € 750?
Ik mis de optie, door een derde partij laten laserwelden en opmaken. Het is geen GS dus dat kan lijkt me prima. Dan ben je voor 2-3-400 euro klaar? En behoud je de originele kast.
Kast bestaat uit 2 delen en het bovendeel kan los vervangen worden. Kast heeft het nummer in de deksel staan dus die omzetten met een middenkast is een optie, maar wel erg kostbaar!
Kast lijkt me echter prima dmv laseren te herstellen.
Er zullen ook mensen zijn die heel goed kunnen sleutelen aan een IWC, Patek of Rolex… maar ik zou altijd de originele weg volgen. Wat dat betreft meer een persoonlijke voorkeur.
Opsturen naar Milaan is een riskante zaak. Zo ben ik een Mark xviii kwijt geraakt. Gelukkig had horlogemaker Ron Sonders een goede verzekering waardoor ik uiteindelijk schadeloos gesteld ben.
Ik zou er persoonlijk niets aan doen. Mits alles werkt en waterdicht is.
Als je het toch doet, dan ga je je ergeren op ieder krasje etc. , die dan gaan ontstaan.
Nu ben je er aan gewend.
Ik juist het tegendeel. Genoeg horror verhalen. Vooral bij vintage. Geef mij maar een independent. Goedkoper en genoeg gevallen waarbij ik met zekerheid durf te stellen, veel beter.
Uiteraard is niet elke independent hetzelfde en je moet het kaf van het koren scheiden.
Maar ik breng mijn Rolex liever naar tempus of René Meertens dan naar Rolex zelf. Service kaartje kan me gestolen worden en bovengenoemde geven ook gewoon garantie.
Een GS stuur ik met gerust hart naar Polen ipv japan. Geweldig werk en voor een pak minder.
'k heb geen Laser las toestel, en die kast is van RVS…
Ik zou zeggen… breng em naar een goede horlogemaker in de buurt (weet niet waar je woont, België of Nederland),maar alles in Nederland is vanuit België ook wel aan te rijden.
Ik meen dat Hub Hanneman (Kerkrade Limburg), een lastoestel heeft, en volgens mij Jan Ubels (Bredevoort, Gelderland) ook.