De before en after plaatjes
En zeker bij relatief nieuwe modellen grijpen de merken graag naar de vervanging in plaats van lassen en refinishen.
Ik ben een groot fan van dit soort werk door die lui!
- behouden van de originele kast
- veelal goedkoper dan vervanging
- je gunt een vakman zijn omzet in plaats van een corporatie (veelal een vrij asociale Zwitserse club die ook wat koppelverkoop toepast zoals alleen vervanging van bijv. een kast bij een full service).
-
allemachtig wat heb jij met je horloge gedaan?! Wat ziet die er ‘afgetrapt’ uit! Mijn daily beater Seiko Monster van 22 jaar oud ziet er nog veel beter uit ondanks mijn technische beroep
-
Laten opknappen en dan wel door IWC dan is die weer perfect met aantoonbare historie, altijd prettig mocht je die ooit willen verkopen, ipv van ‘met een verhaal’
Just my 2 cents
Gewoon lekker dragen en op laten knappen als je van plan bent deze te gaan verkopen, anders krijg je toch weer buikpijn als je de eerstvolgende kras er in trekt…
Met een groter horloge knots je wel eens ergens tegen
Als het mijn horloge was en ik zou em niet willen verkopen dan zou ik er persoonlijk niets aan doen. Opknappen door iwc staat gelijk aan de ziel eruit halen, het is dan weer als nieuw maar zonder karakter.
(Maar ik rijd dan ook in een 16 jaar oude, gebutste Volvo v70 )
Edit: dit dus:
Ook serieux geld hoor!
Echt? Valt me mee. Was dat die 245?
Yup. Dat was die 245 die gevallen was. Dat was betaalbaar, vind ik. Voor wat ze deden.
Ik hoorde laatst wat een full service van een Blancpain Flyback kost met wat werk zoals vervanging wijzers.
Dan is laten laserwelden en polijsten klein bier.
Tja. Dat horloge is ook 16k list. Wat kost zo’n service dan?
Rond de 1k waarschijnlijk?
Naar mijn weten doet IWC met restauraties van putjes vakkundig aan laserwelding* en daarna een nette polish. 600-1K EUR lijkt mij dan niet te duur voor de officiële werkplaats.
Je zou evt ook een offerte kunnen opvragen bij de onderstaande partijen die restauraties doen waar je U tegen zegt. Als het prijsverschil minder is dan 300 EUR (waarschijnlijk het geval) zou ik zelf het via IWC doen. Dan iig veel minder gedoe dan met een kasrwissel.
https://instagram.com/watchesspa?utm_medium=copy_link
Of
https://instagram.com/zimmermanwatchrepair?utm_medium=copy_link
*) Kijk maar vanaf 45 sec:
Zo goed als geen kans.
Richemont is heel erg van de koppelverkoop: full service bij iedere reparatie. Dat kost een hoop extra.
Daarbij zie ik echt niet gauw laserwelding volgen bij een relatief eenvoudig modern horloge. Een perpetual oid is daarvoor veel eerder een kandidaat.
600 euro was alleen uurwerk service toch?
https://www.iwc.com/en/services/service-price-calculator.html
Ik zie voor een Big Pilot le petit prince een hele andere prijs, namelijk 840 Euro (full service uurwerk).
Gewoon naar IWC sturen
En ca. 2k aftikken?
Waarom adviseer je dat?
Exact. Gewoon naar één van de vele Poolse kunstenaars sturen en de rest overhouden voor een weekje resort aan de rode zee. Of de gasrekening…
waar komt die 2k vandaan, TS heeft het toch over een kleine 1k?