Exact. Gewoon naar één van de vele Poolse kunstenaars sturen en de rest overhouden voor een weekje resort aan de rode zee. Of de gasrekening…
waar komt die 2k vandaan, TS heeft het toch over een kleine 1k?
Lees mijn eerdere bericht.
Uurwerkservice (heb ik vanmorgen gecheckt): € 840
Kastvervanging slordige € 1.000?
Nieuwe kroon zal ook wel moeten, is ook een € 60
Glasvervanging (gewoonlijk vereist bij zelfs maar minimale schade (veelal zelfs bij alleen schade aan de coating), zal hier ook vrij zeker moeten gezien de staat van het geheel) ca € 250?
Loopt lekker op, nietwaar?
En dan eindig je met een horloge met niet meerde originele kast, maar in feite met een horloge waaraan heel veel vervangen is. Dat neemt bij mij de charme weg.
Nu gezien, lijkt me dat TS pas uit de offerte van IWC kan opmaken wat IWC voorstel is (ruilkast of polijsten) en anders alsnog af te zien van de service bij IWC.
Right.
Ik heb laatst van een ander Zwitsers topmerk zo’n prijsvoorstel gezien. Daar heb je een erg leuke vakantie van een dikke week met het hele gezin voor.
Daarbij mag je dan aardig wat weekjes wachten op het prijsvoorstel, verwacht ik zo.
Blijft een indicatie:
Full service is geen 840 maar 850,- [ mijn informatie komt direct van de IWC aftersales site waar ik als gecertificeerd IWC horlogemaker toegang tot heb ]
Kroon is inderdaad 60,-
Glas kost € 210,-
Nieuwe kast mag voor € 3700,- gemonteerd worden… Dus laser herstellen is gewoon goedkoper, nemen ze € 123,- per uur voor. Polijsten zit al bij de 850,- in en totaal zal op ongeveer € 1350,- uit komen.
Dan ben je er ook zeker van dat de pakkingen vervangen worden voor de juiste en het uurwerk weer naar behoren werkt en met de juiste onderdelen hersteld is. Onderdelen van dit uurwerk zijn bijna nergens te koop. Garantie na herstellen is ook 2 jaar.
@Bernard & @koekoek ,
Volgens mij hebben jullie gelijk als ik de (ook de nader geposte) prijsogave zie. Ik zou persoonlijk bij Watchspa en Zimmerman een offerte opvragen. Die zal ongetijfeld goedkoper zijn zonder dat de kwaliteit in geding komt…
Dan heb je nog steeds dit probleem:
€1350.- om weer een zgan horloge te krijgen lijkt mij een prima prijs.
En een revisie is dan bij alleen het herstellen van de kast NIET uitgevoerd.
Vorig jaar een 3777 laten laseren op 3 plaatsen bij IWC en uurwerk was verder goed. Koste de klant uiteindelijk € 475,- .
Als de Big Pilot verder goed loopt dan is opmaken en herstellen van de kast een optie. Maar mijn ervaring met dit uurwerk is toch een revisie na ongeveer 5 jaar dragen.
Ik haalde de prijzen van de IWC website
Ehmm ik denk dat ik namens meerdere spreek als ik zeg dat we nu wel nieuwsgierig zijn naar de service kosten
Dat is vreemd, krijg bij IWC op de servicesite als horlogemaker € 850,- en als klant zie je € 840,- in beeld.
Maar op die € 10,- hoeft het niet vast te zitten. Zal wel een melding bij IWC maken van het verschil, moet gewoon 1:1 kloppen.
Ik zou hem een kast met een deuk ook niet aanbevelen. Als dit de enige twee opties zijn dan zou ik het save spelen en doorsturen naar IWC.
Maar wanneer dit mijn horloge zou zijn dan zou ik hem gewoon lekker laten voor wat het is.
Zijn gewone ETAtjes toch?
Geen idee, ik citeerde Horloge24.
Nee.
Ohnee de Big Pilot natuurlijk niet. De Petit Prince wel toch?
Lijkt mij geen etaatje …