IWC voorziet de Portugesier van een inhouse uurwerk

is daar een definitie van dan?

Ja grappig.
Ik zal je een Tikkie sturen voor elk als ‘inhouse’ verkocht caliber met alleen de eigen merknaam op de rotor…

Thanks!

1 like

Foto ?

Nee, ga ik niet plaatsen omdat ik deze informatie uit betrouwbare bron gekregen heb en niet iemand anders in de problemen wil brengen.

Je moet mij maar geloven. Over een paar maanden zal de info van de 69xxx wel vrij gegeven worden.

1 like

In hoeverre is dit uurwerk beter dan het oude en waar komt dat door? Dat haal ik niet echt uit het artikeltje. Puur het labeltje inhouse vind ik geen upgrade, aangezien een standaard uurwerk ook zo zijn voordelen heeft. Dit model blijft wel een mooie verschijning overigens.

Nog een onbetrouwbare bron…

Het zit je dwars hè? Lekker man, op zo’n onstuimige zondag. Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, iedereen die dat doet krijgt op voorhand gelijk want ik noem mijzelf geen kenner. Dat scheelt een hoop gedoe.

Ik ben trouwens wel “crazy about watches” maar dat telt niet … :wink:

Inhouse is overrated, topic kan dicht.

Kletspraat, doe mij maar een generiek uurwerk wat iedere horlogeboer kan herstellen. En wat door en door getest is.

1 like

Dat is jouw mening. Ik vind merken die standaard uurwerken gebruiken veredelde modemerken. In essentie weinig anders dan Tommy Hilfiger, Fossil etc.

Ik heb sinds 2011 een IWC Portugieser met Valjoux 7750 (IWC 79350). Ik kan alleen maar zeggen dat dit horloge sinds die tijd jaar in jaar uit geen seconde voor of achter loopt. Het is niet te geloven maar het is echt zo. Het is werkelijk een subliem uurwerk. Ik ben zeer tevreden met dit horloge en laat mij niet meeslepen in de discussie In house of niet. Het uurwerk maakt ook niet persé het horloge.

1 like

klopt.

Dat is jouw mening :+1:

Ik noem dit uitlokking.

:joy: … jeetje, het is nog te vroeg voor een bakkie sjips hoor! :sunglasses:

De valjoux 7750 schijnt weer gebaseerd te zijn op een uurwerk van het oude Invicta. Uiteindelijk gaat het denk ik nergens over.

3 likes

Ik wil graag weten hoe het zit…
Deze gaat er wat dieper op in.
Cal. 69xxx bestaat sinds 2016 maar blow ups zie ik nergens…

Ik volg dit wel tot op zekere hoogte.

Mijn eerste automaat was een Tag Heuer Link, simpele ETA 2892 erin. Loopt heel lekker, geen last van en zal goedkoop zijn qua onderhoud. Ik heb er ook totaal geen probleem mee dat dit een ETA is, maar dat komt vooral door de prijs. Uiteindelijk heb ik er een slordige 1000 euro voor betaald, wat ik dan wel redelijk vind voor wat ik gekocht heb.

Nu was ik deze week wat IWC Mark XVIII Pilots gaan passen. Die gaan dan weer voor een kleine 5000 over de tafel, en dan heb ik er enigszins moeite mee dat ze give or take hetzelfde uurwerk bevatten als mijn Tag.

Tldr; vanaf een bepaald bedrag moet er voor mij toch een in-house of zwaar gemodificeerd ingekocht uurwerk in zitten.

Edit: betrof bij mij de Mark serie

Dat is dus niet zo. Niet alleen in-house gemaakt, maar ook andere opbouw, andere onderdelen en andere specs, te beginnen met 72 uur gangreserve.

Excuses voor de verwarring - het ging bij mij over de Mark xviii petit prince!

Aha! Dan heb je gelijk. Ik denk dat die ook snel van een ander uurwerk voorzien wordt, dus wacht even af zou ik zeggen. Dat blauw is trouwens heel erg fraai niet?

Ja die wijzerplaat is echt af. Met een eigen uurwerk erin, had ik hem allicht wel gekocht.