IWC voorziet de Portugesier van een inhouse uurwerk

… het klinkt allemaal weer als een storm in een glas water. :sunglasses:

IWC doet gewoon lekker mee, met alle andere merken die er brood in zien om met ‘eigen’ uurwerken te komen. Steeds meer zien er brood in en je heurt er pas bij als je ergens ook ‘een eigen uurwerk’ gebruikt. Ik vind het wel mooi eerlijk gezegd, een uurwerk uit de eigen gelederen, al dan niet voorzien van onderdelen elders gemaakt.

Oh enne, alle maar dan ook werkelijk alle uurwerken zijn gebaseerd op de ontdekking van het uurwerk. Dus als dat het argument is, “maar het is gebaseerd op dit dat en zo” … dan ken ik er nog wel een paar. :wink:

Je vaart met je feedback wel scherp aan de wind vandaag. Is er soms een storm op komst?

PS Mooie Spitfire @tompj. De NA heb ik even gemist denk ik, dus hier alsnog (en anders dubbel) een dikke van harte en heel veel draagplezier! :ok_hand:

7 likes

Via via net de technische gegevens / explosietekening van de nieuwe IWC 69355 bekeken en werkelijk een totaal ander uurwerk dan een ETA 7750.

Op 2x dekstenen en 2x chaton van de balans na is alles anders, zelfs de gehele opbouw kan een slecht ziende nog onderscheiden van een 7750. Weet niet wie de bewering van 7750 als basis durft te schrijven maar die persoon heeft weinig verstand van uurwerken.
Zie het tenminste niet staan bij de artikelen van Fratello Watches en Hodinkee.

2 likes

1 like

Bedankt voor de WatchBase info, deze experts zitten met hun IWC bewering op het verkeerde spoor.

Ze kunnen waarschijnlijk niet de info inzien die ik wel heb, dus niet iets schrijven dat niet te onderbouwen is of niet zeker is.

3 likes

Een “watch lover and collector”, iemand die “crazy about watches” is enne “a serious watch collector” zullen er toch wel hélemaal verstand van hebben. Onniedan?

Ik vind het altijd zo mooi dat we tegenwoordig helemaal blind varen op wiki-achtige berichtjes, populaire blogjes, filmpjes en dat we de fabrikanteninformatie of mensen die daar wél toegang toe hebben niet meer geloven of ter discussie blijven stellen. Grappig. :wink:

5 likes

is daar een definitie van dan?

Ja grappig.
Ik zal je een Tikkie sturen voor elk als ‘inhouse’ verkocht caliber met alleen de eigen merknaam op de rotor…

Thanks!

1 like

Foto ?

Nee, ga ik niet plaatsen omdat ik deze informatie uit betrouwbare bron gekregen heb en niet iemand anders in de problemen wil brengen.

Je moet mij maar geloven. Over een paar maanden zal de info van de 69xxx wel vrij gegeven worden.

1 like

In hoeverre is dit uurwerk beter dan het oude en waar komt dat door? Dat haal ik niet echt uit het artikeltje. Puur het labeltje inhouse vind ik geen upgrade, aangezien een standaard uurwerk ook zo zijn voordelen heeft. Dit model blijft wel een mooie verschijning overigens.

Nog een onbetrouwbare bron…

Het zit je dwars hè? Lekker man, op zo’n onstuimige zondag. Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, iedereen die dat doet krijgt op voorhand gelijk want ik noem mijzelf geen kenner. Dat scheelt een hoop gedoe.

Ik ben trouwens wel “crazy about watches” maar dat telt niet … :wink:

Inhouse is overrated, topic kan dicht.

Kletspraat, doe mij maar een generiek uurwerk wat iedere horlogeboer kan herstellen. En wat door en door getest is.

1 like

Dat is jouw mening. Ik vind merken die standaard uurwerken gebruiken veredelde modemerken. In essentie weinig anders dan Tommy Hilfiger, Fossil etc.

Ik heb sinds 2011 een IWC Portugieser met Valjoux 7750 (IWC 79350). Ik kan alleen maar zeggen dat dit horloge sinds die tijd jaar in jaar uit geen seconde voor of achter loopt. Het is niet te geloven maar het is echt zo. Het is werkelijk een subliem uurwerk. Ik ben zeer tevreden met dit horloge en laat mij niet meeslepen in de discussie In house of niet. Het uurwerk maakt ook niet persé het horloge.

1 like

klopt.

Dat is jouw mening :+1:

Ik noem dit uitlokking.

:joy: … jeetje, het is nog te vroeg voor een bakkie sjips hoor! :sunglasses:

De valjoux 7750 schijnt weer gebaseerd te zijn op een uurwerk van het oude Invicta. Uiteindelijk gaat het denk ik nergens over.

3 likes

Ik wil graag weten hoe het zit…
Deze gaat er wat dieper op in.
Cal. 69xxx bestaat sinds 2016 maar blow ups zie ik nergens…