Heb je daar een bron voor? Ik zou het graag willen nalezen. Dat het aan de orde geweest is en dat mensen wat geroepen hebben op basis van hun eigen inzichten maakt nog niet dat het waarheid is. Voorlopig heb ik nog geen bronnen gezien die de twee uurwerken naast elkaar houden en de verschillen tonen.
Ik heb dit topic nauwgezet gevolgd, maar de door jou aangehaalde horlogemaker roept het één en ander, maar komt niet met bewijzen. Dat ik met jou verschil van mening wil niet zeggen dat ik niet goed gelezen heb.
Waarom raak je zo gefrustreerd? Ik vraag je om bewijs om je claims te onderbouwen, maar hetgeen dat je aandraagt zijn twee foto’s, van bovenaf genomen, zo van: kijk, ze zien er verschillend uit.
Precies. Daar komt @Horloge24 mee. Hoe betrouwbaar is dat dan… Ja geloof me maar, want ik ben horlogemaker en ik weet dingen. Oh nou, als jij het zegt Horloge24, dan zal het wel kloppen hè! Wie ben ik om te vragen om bewijs?
Nou ben ik geen horlogemaker en/ of technicus maar kan het te maken hebben met de uurwerkfabrikant Valfleurier ?
Valfleurier is een manufacture en is eigendom van Richemont. ( net zoals IWC )
De merken van Richemont kunnen gebruik maken van deze manufacture en dus uurwerken intern inkopen bij deze Richemont manufacture.
Stel dat IWC het uurwerk ( gedeeltelijk ) daar vandaan heeft dan maakt het dat het uurwerk dus een inhouse ( Richemont / IWC ) uurwerk is.