IWC voorziet de Portugesier van een inhouse uurwerk

Heb je daar een bron voor? Ik zou het graag willen nalezen. Dat het aan de orde geweest is en dat mensen wat geroepen hebben op basis van hun eigen inzichten maakt nog niet dat het waarheid is. Voorlopig heb ik nog geen bronnen gezien die de twee uurwerken naast elkaar houden en de verschillen tonen.

Ik heb dit topic nauwgezet gevolgd, maar de door jou aangehaalde horlogemaker roept het één en ander, maar komt niet met bewijzen. Dat ik met jou verschil van mening wil niet zeggen dat ik niet goed gelezen heb.

Eta:
image

IWC:
image

Gangreserve van 72 uur nu.

Maar ik ga hier echt niet weer opnieuw beginnen. (Het is al zover, maar ik ben er wel klaar mee.)

Waarom raak je zo gefrustreerd? Ik vraag je om bewijs om je claims te onderbouwen, maar hetgeen dat je aandraagt zijn twee foto’s, van bovenaf genomen, zo van: kijk, ze zien er verschillend uit.

:upside_down_face:

Ewa is Inhouse mattie je weet zelluf niffo

Opvallend dat niemand van de mensen die zo fanatiek beweren dat de uurwerken wel degelijk in-house zijn geen enkel wezenlijk bewijs aanvoeren.

Ik zeg dat het niet in-house is. Dat heb ik uit betrouwbare bron. Maar die ga ik niet prijsgeven. Je moet me maar geloven. :crazy_face: :crazy_face: :joy:

1 like

En waar is jouw bewijs?

Op basis van de foto kunnen we alvast wel bewezen achten wat een onzin dit is:

Nee, zo werkt het niet. Ik vraag jou om bewijs, dus je gaat er niet onderuit komen door de vraag om te draaien.

Lever mij één bron aan met bewijs dat de uurwerken van IWC ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in eigen IWC fabriek zijn? Eén bron.

Altijd goede manier van argumentatie voeren…NOT :joy:

Precies. Daar komt @Horloge24 mee. Hoe betrouwbaar is dat dan… Ja geloof me maar, want ik ben horlogemaker en ik weet dingen. :crazy_face: Oh nou, als jij het zegt Horloge24, dan zal het wel kloppen hè! :stuck_out_tongue_winking_eye: Wie ben ik om te vragen om bewijs? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Willen jullie ook een onafhankelijke en onpartijdige rechter die bepaalt wanneer iets wettig en overtuigend bewezen is? :upside_down_face:

Werkt prima voor mij.

Ik lever je bewijs aan, maar dan zeg je: nee, die informatie klopt niet. Lekker makkelijk! :joy:

Ik vind dit de beste info tot nu toe waaruit blijkt dat IWC aan het verinhousediseren is…

Verder kon ik nergens niks niet vinden.

1 like

Nou ben ik geen horlogemaker en/ of technicus maar kan het te maken hebben met de uurwerkfabrikant Valfleurier ?
Valfleurier is een manufacture en is eigendom van Richemont. ( net zoals IWC )
De merken van Richemont kunnen gebruik maken van deze manufacture en dus uurwerken intern inkopen bij deze Richemont manufacture.
Stel dat IWC het uurwerk ( gedeeltelijk ) daar vandaan heeft dan maakt het dat het uurwerk dus een inhouse ( Richemont / IWC ) uurwerk is.

Beetje op de Swatch Group / ETA manier…

1 like

Ik ga IWC bellen om te vragen hoe het zit. Voelt een beetje als Keuringsdienst van Waren dit! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Misschien kunnen we de rijdende rechter vragen of hij tijd heeft om een oordeel te vellen.

1 like

en daar zullen ze het mee moeten doen…

1 like

Zegt dit je misschien iets @Jurtz!

Hoger dan level 60 is voor externe horlogemakers niet mogelijk.

4 likes

Kijk, dat verandert de zaak natuurlijk! Heb je toevallig ook beeldmateriaal van de twee uurwerken helemaal uit elkaar? Lijkt me zeer interessant.