Ja en nu?!

Wellicht kennen jullie het, je begint met een seiko 5-je, je wordt besmet met het horlogevirus en 10 jaar later zit je bij de juwelier met een IWC Ingenieur om je pols en bent verkocht. Nou is het zo dat mijn portemonnee een dergelijke aankoop op dit moment niet toelaat. Wellicht dat daar eind dit jaar verandering in gaat komen maar om dan voldoende te hebben voor de IWC, ben ik genoodzaakt mijn NOMOS Club te verkopen.

Het zijn luxeproblemen maar ben erg benieuwd wat jullie zouden doen en waarom. De NOMOS verkopen of toch niet, gewoon nog even doorsparen, wellicht een alternatief voor de IWC, enz…

Een hoop onzekere mensen op dit forum :slight_smile:

Hendrik

Kun je de Nomos missen, of krijg je daar spijt van?

Alle keuzes zijn moeilijk, maar het heeft ook veel met jou als persoon te maken. Vind je het prettig om elke dag de keuze te kunnen maken, of zou je dan toch alleen maar de IWC dragen?

Als je het jezelf kunt veroorloven dan zou ik wachten tot je de IWC kunt kopen en dan na een tijdje bepalen of je de Nomos nog wilt houden, dan is het in ieder geval een weloverwogen besluit.

Nomos aan je buurman verkopen :wink:

ticothijs82 Schreef:

Kun je de Nomos missen, of krijg je daar spijt
van?

Kan ik lastig zeggen, ben helemaal gek op de NOMOS maar was nog meer onder de indruk van de IWC. Ik vind persoonlijk de IWC ook wel een redelijk allround horloge dat met vrijwel elke outfit gecombineerd kan worden. Wanneer ik de IWC zou hebben is dus de kans groot dat ik die vrijwel altijd zou gaan dragen.

Fototje van beide erbij misschien ? Dan kan ik ook meepraten :wink:

Hamari Schreef:

Wellicht kennen jullie het, je begint met een
seiko 5-je, je wordt besmet met het horlogevirus
en 10 jaar later zit je bij de juwelier met een
IWC Ingenieur om je pols en bent verkocht. Nou is
het zo dat mijn portemonnee een dergelijke aankoop
op dit moment niet toelaat. Wellicht dat daar eind
dit jaar verandering in gaat komen maar om dan
voldoende te hebben voor de IWC, ben ik
genoodzaakt mijn NOMOS Club te verkopen.

Het zijn luxeproblemen maar ben erg benieuwd wat
jullie zouden doen en waarom. De NOMOS verkopen of
toch niet, gewoon nog even doorsparen, wellicht
een alternatief voor de IWC, enz…

+1

Nooit eerst het ene horloge verkopen om het andere te kunnen kopen.
Geldt niet alleen voor horloges.

Haastige spoed is zelden goed:#

Grt.

ReneJK Schreef:

Fototje van beide erbij misschien ? Dan kan ik ook
meepraten :wink:

De IWC waar het om gaat, foto van het www

De NOMOS, eigen foto

Omdat de liefde voor de Nomos nog groot is, zou ik ouderwets doorsparen.

Eigenlijk appels met peren vergelijken. Dat kan een reden zijn om ze allebei te willen hebben, ze vullen elkaar aan…

Ik dacht, ik maak het even makkelijker voor je…:+

Dick

Lekker doorsparen voor de IWC, en je NOMOS houden.

Met alle respect en begrip voor je twijfels maar ik vindt dit een compleet overbodige vraag. Hoe kan iemand anders dan jijzelf daar nu raad over geven ?
Ik zou zus en ik zou zo, werkt voor geen meter…

Ik heb tot nu toe een aantal reactie gehad waar ik zeker wat aan heb. Ga op een andere manier naar mijn luxeprobleem kijken. Verder vraag ik ook naar eventuele alternatieven voor de IWC. Als ik heel eerlijk ben vind ik de prijs, ondanks een mooie aanbieding, nog erg hoog. Wellicht dat je me daar wel verder mee kunt helpen?

Daar zit wat in, denk dat in de NOMOS ook maar niet ga verkopen, daarnaast heeft de IWC ook totaal geen haast. Kan soms wat inpulsief zijn, het verkopen van de NOMOS krijg ik waarschijnlijk spijt van.

Ik zou zeggen: Ja en nu?

Ik persoonlijk zou de Nomos verkopen, totaal niet mijn smaak.

Maar ja wie ben ik. Zijn er geen goedkopere look-a-likes ?

Mooie Tissot Visodate bijv.

Geduld me dunkt !
Nog leuker is om zwaar creatief te worden en 't klokje zo snel mogelijk te bemachtigen… ( leuk als je in sales zit zoals ik )

Ik sluit me aan bij een aantal eerdere reacties. Het is echt niet te doen, die keuze. De Nomos Club is (een schitterend vind ik) dress horloge dat totaal niet te vergelijken is qua stijl met de Ingenieur.

Met andere woorden, als je zo dol op de Nomos bent (en dat kan ik me dus erg goed voorstellen) kan ik me niet indenken dat je de Ingenieur gaat halen en de Nomos weg doet. Dan zou ik eerder een Portofino of Portuguese op je verlanglijstje verwachten.

Ik zou zeggen: Nomos niet verkopen (daar ga je echt spijt van krijgen) en door sparen want ze moeten naast elkaar bestaan en niet in plaats van elkaar.

Succes!

Volledig eens met mijn voorganger, gewoon doorsparen. Duurt ff, maar een ingenieur is dan zeker bereikbaar.