Ja ik heb een Hamilton!

Zoals ik misschien al eens vermelde heb ik naast horloges ook nog poker als grote hobby. ZOnder naast mijn schoenen te gaan lopen mag ik zeggen dat ik dit spel aardig beheers en daardoor wel eens een klein zakcentje bij verdien. Vorige week werd ik tweede in een toernooi waarvoor ik slechts 3,30 dollar hoefde te betalen. Met 2100 deelnemers liep het prijzengeld toch wel op en kon ik 650 dollar op mijn rekening bijschrijven. Vanmiddag naar Ace en Spyer juweliers gegaan. Ik paste het horloge en moest hem gewoon hebben. Ik had al eerder een mail gestuurd waar ik mijn dilemma had uitgelegd over de prijs in vergelijking met online handelaren. Men wist hiervan en ik kreeg daarom een korting van 10%. Deal dus! De verkoopster hielp mij vriendelijk en zei:“Zo ik zal hem eerst even opwinden.” Huh!? Ik vertelde haar dat het een automatisch horloge was. Toch bleef ze erbij dat bij alle automaten die stil stonden het verstandig was om het eerst op te winden. Ze draaide dus even aan de kroon voor me. Ik snap het nu nog niet maar misschien kunnen jullie bevestigen of ze gelijk had of dat ik gewoon in de maling ben genomen. Maar goed genoeg gepraat aanschouw hieronder de fotos:


pracht van een horloge staat ook hoog op mijn wishlist en wat betreft het in werking zeten van een automatisch horloge is het beter om hemm enkele malen handmatig op tewinden veel luister en klokplezier gr hans

Nou toch weer wat geleerd vandaag.

Mooie aanwinst Dreski, ik vind hem echt mooi! (tu) Van harte.

Een automaat kan je (in veel gevallen) ook handmatig opwinden idd, doe ik zelf ook altijd, ook als ik hem eventjes niet draag wind ik hem tussendoor even op. Bij sommige horloge’s kan dit niet, bijv. een Seiko 5 heeft dit niet!

Mooi horloge. Gefeliciteerd met je horloge én het tournooi! Veel jaren draagplezier.

Wat het opwinden betreft…

Ten eerste zijn niet alle automaten handmatig op te winden.
Ten tweede - of het noodzakelijk is? Dat weet ik niet. En als je een automaat koopt die niet handmatig op te winden is? Wat dan?

Naar mijn gevoel - mag wel, hoeft niet.

Gr.
Alex

Wat een prachtig horloge zeg! Van harte!
Wat is de afmeting ervan?

gefeliciteerd met het winnen van het toernooi en met je mooie horloge.

Het met de handopwinden van een automatisch horloge kan niet altijd omdat er ook automaten zijn die simpelweg niet met de hand op te winden zijn, De bekendste de 7s26 van Seiko. Het is ook echt onzin dat dit beter is, het is soms wel makkelijker, je kan hem dan gelijk zetten en dan loopt hij direct. Dat is niet altijd het geval als je aan automaar oppakt. Het is dus soms makkelijker, maar zeker niet beter.

De kast is 42mm.

Tjonge, misschien moet jij mij eens leren pokeren, Dreski!! B)- En ja, dit is natuurlijk een mooi horloge! Veel plezier ermee!! (tu)

Enne… wat die verkoopster betreft. Weet je zeker dat niet heeft gezegd dat ze jou wilde opwinden? :smiley:
Je kunt een automaat ook handmatig een handje helpen. Als een horloge stilstaat, is dat best een optie. Doe ik ook bij mijn automaten als ze stilstaan en ik ga er eentje dragen, een à twee draaien opwinden.

Mooi horloge!

Goede keus ook, hamilton :stuck_out_tongue:

Veel plezier ermee!

Proficiat met de overwinning en dit mooie horloge, Andre.

Als je bij het pokeren soms een secondant nodig hebt, dan houd ik mij tegen een redelijk aandeel in de winst aanbevolen.:wink:

Gr.JanJ.

Blyssa-fan:)

Dat is echt een mooie Hamilton (tu)

Veel draagplezier!

Hij is fijn! Gefeliciteerd met dit mooie horloge.

Groeten, Tom Vreeken.

Gefeliciteerd met je mooie Hamilton!! Chique horloge.

Groet Arno.

Mijn beste,

Proficiat met dit nieuwe horloge.
Een schitterend horloge, een horloge van grote klasse.
Ik had al het een en ander gezien tijdens jou vooraankondiging, maar deze foto’s zeggen meer dan dat een bewonderaar kan bevatten.
Heus het is een horloge met een esthetische schoonheid welke aan kracht wind door zijn eenvoud.
Of zo als ik al eens eerder heb gezegd:
‘een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden’

Mijn complimenten een collectioneur waardig.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Wow, erg mooi!

Goed dat je de gulden variant hebt genomen, die is mijns insziens nog mooier dan de stalen. Dit zal ook te maken hebben met de poker-meevaller natuurlijk,.

Zit er nou een zwarte of donkerbruine Croc aan? Ik ben zelf namenlijk aan het kijken om een aantal zwarte bandjes te vervangen door bruin bij gouden (vergulde eigenlijk) horloges.

Misschien moet je er maar een witte aan zetten :smiley:

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd ! Erg mooi model…
Als ik nog eens een financiele meevaller heb (vast niet met kaartspelletjes; heb nog wel een weddenschap lopen over een 11-stedentocht, maar dat ziet er ook niet goed uit), ga ik ook eens bij A&S langs.

Veel plezier ermee.

Groet
Mark

Een zeer mooie aanwinst! Een mooie uitbreiding van je collectie!

Paul
Leeuwarden

Fraaie klok, wel chic maar niet overmatig. En aparte touch die datum in een perspectiefkadertje.
Hopelijk laat je je als een echte prof niet zodanig meeslepen dat je 'm inzet!

De band is diep bruin. Bij daglicht is hij zeer mooi. Ik dacht ook dat het om een zwarte band ging. Pas toen ik hem in de etalage zg werd de donkerbruine kleur duidelijk.