joh elk doet zijn best en elk legt een weg af. Misschien - maar dat weet ik niet zeker - sta ik iets verder op de weg als we ons onderling zouden gaan vergelijken, maar ook dat is relatief. Ik ontmoette ooit een 83 jarige meester-horlogemaker, werkzaam geweest voor breguet. Vergeleken bij die man ben ik een grote prulleman. die man sprak van tandverhoudingen, wiskundige theorie voor anker uitlijningen en hij was me aan het uitleggen hoe ik zelf een horloge moest bouwen en waar nog verbetering mogelijk was tov wat bestaat en ik verstond er niets van. Dus het hangt ervan af met wie of wat je vergelijkt en is dat nodig!? Er zullen altijd mensen zijn die beter zijn dan jou en er zullen er ook altijd zijn die nog niet zo goed zijn als jou waar je je ook bevindt. Ik ben gestopt met vergelijken, daar word je alleen maar ongelukkig van. Gewoon lekker voort timmeren aan de weg en vroeg of laat kom je aan waar je zijn wil. Ik heb trouwens jouw werkplaats gezien in een ander topic dacht ik, knappe dings, goed bezig met timmeren aan de weg!
jawel er is ook een verschil bij het piefje, die verschillen ook in grootte, wacht ik zal de mijne op foto zetten
de gekleurde zijn meer recente, de stalen zijn er van rond 1900. Daar zie je nog duidelijker dat ook de piefjes verschillen in dikte en hoogte.
Gefeliciteerd! Blijft leuk om te lezen, zowel de jacht naar de completering van de verzameling alsook hoe je de horloges steeds weer opknapt. Mooi gedaan en dus dubbel gefeliciteerd.
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
Prachtig werk weer en opnieuw met een erg mooi resultaat zowel cosmetisch als werking. Nog een paar te gaan voor de collectie compleet is. Ik hoop dat je ook nog een losse kast vind.
Op de foto’s is het al een hele mooie serie maar in levende lijve zijn ze toch nog mooier. Geniet er van.
Oh en nog vergeten te zeggen. voor het schaduwvrije bakje, die had ik ook nog niet eerder gezien in levende lijve.
wat was dat?
Poah! Mooi er set zo en idd leerzaam hoe je dit aanpakt. Dank
Prachtverhaal, gefeliciteerd
Wat een verhaal! Wat een werk! Wat een passie! Wat een geduld! Wat een collectie!
Hier wordt een (vintage) horlogeliefhebber blij van. Heerlijk om te zien, fijn om te lezen.
Dank je wel.
Wat ga je doen als die twee ontbrekende ook gevonden / binnen / gerestaureerd / klaar zijn?
Lichte en donkere kant van de maan… jawel, mooi. En straks als je ze allemaal hebt? Een zwart gat?
Dan moet ik mee helpen om de zolder te isoleren, moet nog een extra groepenkast aansluiten, schilderwerken doen, een badkamer opnieuw betegelen, airco s in de slaapkamers aansluiten, etc etc etc
Daar kom ik in te zitten als ik de electra van de keuken verkeerd heb aangesloten, maar daar kom ik pas achter als ik de groepenkast aansluit
Prachtig topic, heel interessante horloges.
Heerlijk merk.
Heerlijk topic!
Jij bent met mijn voeten aan het spelen, om te schrijven. ik leer hier echt van. wel leuk hoor.
Erg mooie foto’s met boeiend verhaal. Ik volg de jacht en passie voor deze mooie horloges.
Gaaf zeg. Goede collectie! Gefeliciteerd!
en die is passend voor de meeste vintage polshorloges?
Prachtig!