JAAAAAAAAAA weer een rado NAAAAAAAAA

Mooi horloge, en wat een horloge kennis!
Ben jaloers😉

1 like

Leuk verhaal en mooie foto’s :wink:

1 like

dat is zo een goekoop chinees ding. Voor gebruiksitems die niets moeten doen zoals dit of een balansbrughoudertje is t hier chinees spul. Dat bergeon ding daar vragen ze sebiet 50 euro voor, deze was daar een tiende van en dient toch alleen maar om een balans op te leggen dus t kan niks kapot maken, dus chinese versie is verantwoord :slight_smile: Voor de dingen die iets moeten doen zoals presto, pincet, triebniet, glazenpers etc. … is t wel bergeon spul dat we gebruiken.

1 like

Mooi, en mooi ook om te lezen en zien.

1 like

daar was ik nu vannacht heel de tijd over aan het nadenken, nee geen zwart gat want afgezien van nog een hele hoop klusjes in huis, is er ook nog de rommelmarkt waar we 2 maal per maand pogen naar toe te gaan en daar vind ik meestal ook wel iets om aan te prullen. En eigenlijk ik moet een keer opnieuw beginnen aan alles, na 15 jaar hebben de allereerste uurwerken die ik deed dringend onderhoud en nazicht nodig en ik weet dat in sommige nog dikke vette fouten zitten want ja niemand kan alles ineens perfect. Ik had vorige week eentje gedaan van 15 jaar geleden, wat heb ik op mezelf zitten vloeken …

En ik was eigenlijk al eens gaan kijken voor iets anders om te sparen, de rado NCC reeks is ook wel leuk. Nu ja we zien wel, er liggen nog zeker een 20 tal zakhorloges en evenzoveel rommelmarktpolshorloges, dus er zit nog wel wat in de projectenbak.

lege plekjes zijn er nog 55, maar dan is zit eht helemaal vol …

2 likes

Geweldig mooi topic erg leerzaam dank je voor het delen :+1::hugs::star_struck:

1 like

Leuk om jouw enthousiasme te lezen over dit specifieke model. Dit zijn de verzamelingen die hf zo leuk maken :+1:

1 like

Prachtig gedaan weer.
Apart horloge.

1 like

Geen idee. 1x gebruikt.

Misschien dat cousins uitsluitsel kan geven? Wua maatvoering of meest verkocht? Dacht dat die iets van 5 varianten hadden en dat deze de middelste is.

1 like

Geen bakje :joy: Hairspring holder

https://www.cousinsuk.com/product/clock-hairspring-holder

2 likes

En hoe gebruik je nu zo’n hairspring holder8 Man wat heb ik nog veel te leren!!!

Dat zeg ik, een bakje :rofl:

1 like

Gewoon erop leggen met de veiligheidsrol door het gat.
Omdat de balans dan op een doorzichtig plaatje ligt heb je geen schaduw en kan je gemakkelijker de spiraal richten.

3 likes

daarom alleen al zou ik es in levende lijve willen zien hoe zo’n balans getuned wordt-)

Dekseltje :rofl:

1 like

Op Youtube genoeg over te vinden.

Hier op de balance cock ipv “bakje”.

En Kalle heeft mooie filmpjes. Zie je alles waarschijnlijk beter dan in het echie:

1 like

WOW heel leuk verhaal en super mooie horloges echt onvoorstelbaar :star_struck: :heart_eyes:
Heel veel plezier met deze supertoffe horloges :+1: :+1:

2 likes