Jaar lang backpacken, welk horloge?

Hold the presses! Ik ben al benaderd door een forumlid en het pakje komt vanmiddag aan bij een afhaalpunt :slight_smile:

Zal wel een foto posten van hoe het horloge om mijn pols staat, al heb ik daar dus wel vertrouwen in

2 likes

haha het komt idd niet vaak voor dat de eerste suggestie ook de beste is!

Inmiddels heb ik het horloge ontvangen, waarvoor dank!

Bij deze mijn eerste indrukken van het horloge en een paar foto’s.

Mijn eerste indrukken zijn erg goed! Het horloge voelt erg solide aan, zeker voor de nieuwprijs van dit horloge (299). In het verleden heb ik een G-Shock piloten horloge gehad (249) en dit horloge voelt veel beter aan, ook meer doordacht. Ten eerste de knoppen. Deze zijn van metaal, kunnen makkelijk bereikt worden wanneer je het horloge om de pols hebt. Dit komt mede door het ribbelig profiel op de knoppen.

Wanneer je de functies leert kennen kom je in allerlei menu’s terecht waarvan je niet meer weet hoe je eruit komt. Door de ā€œModeā€ knop in te houden ga je terug naar het beginscherm en kan je weer opnieuw beginnen. Om het bandje niet los te laten hebben ze een metalen ā€œdingetjeā€ weet zo ff niet hoe het echt heet, erom heen gedaan, zie foto. Zeker stijlvol. Om het niet los te laten schuiven hebben ze op de andere kant een stopper ervoor gemaakt. Simpele oplossing maar erg handig gedaan.

Minpunten? Een paar kleine. Het horloge is niet te groot voor mijn pols, vind ik, maar het horloge is wel vrij dik. Ik heb wel het idee dat ie wat dunner gekund had. Was het net wat praktischer geweest. Verder is het metalen ā€œdingetjeā€ stijlvol maar als je je arm op een bureau legt en het metalen ā€œdingetjeā€ onder je pols ligt, dit is wel merkbaar.

en de foto’s!

3 likes

Mooi hoor.

Hoe groot is je pols als ik mag vragen?

Ik hoop dat je veel plezier van je horloge gaat hebben!

je hebt mazzel :slight_smile: ik had nog het meetlint in de keuken liggen voor iets anders… het is 18 cm en een paar milimeter

1 like

Mooi ding zeg … proficiat !

nu nog het alarm uitproberen even kijken of je er tztz in je tent nog wakker van word.

:slight_smile:
Wat 1 cm verschil doet, heb hem omgehad, maar was veel te groot voor mij.
Heb een 17 cm pols.

Proficiat!

De metalen ring wordt een keeper of passant genoemd. Het straalt meer luxe uit, maar heeft ondanks de stopper imho minder grip dan een rubberen. Bij mij wilt ie er wel es langs glippen.
Rubber en stopper zou imho de beste combi zijn.

En betreft de dikte… Het blijft n g-shock war allerlei dempingzones in zit. Als je naar een protrek pathfinder ofzo kijkt, Is het alweer veel dunner/platter. Er zijn zelfs modellen die ook minder breed zijn.

1 like

Mooi topic, komt precies op het goede moment!

Aan de gewaardeerde medeforummers dan ook maar even de vraag of iemand een goed idee heeft voor dit type horloge (backpacker, moet tegen een stootje kunnen, liefst niet te prijzig), maar dan in een compactere maat. Onze dochter gaat een tijdje backpacken in Azie, en heeft een zeer bescheiden polsmaat (en net zo’n budget :slight_smile: ), dus wat hier zoal voorbijkomt aan ideen is voor haar veel te groot. (38mm zou ideaal zijn…)

Tips zijn van harte welkom!

@Don_Martino

Voor je dochter misschien deze Casio’s 40mm Ƙ
met alarm / 100m WR automatische verlichting.
https://www.kish.nl/Casio-Classic-WS-300-7BV/

€ 44,-

of wat eenvoudiger functies

100m waterresist / achtergrondverlichting.
momenteel € 35,-

https://www.kish.nl/images/D/FT-500WV-5BV_Casio_Dress_600.jpg

2 likes

En dan op een NATO bandje zetten.

Staat voor 112 euro op Amazon: http://www.amazon.de/dp/B000M0XIYI/?tag=watch0c1-00-21

1 like

Een Baby G (shock) van Casio.

2 likes

ik wilde net hetzelfde zeggen! Heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt en is niet eens heel duur (minder dan een SKX op Ebay)

1 like

Thkz voor de tips, ik zal me er eens in gaan verdiepen…

Mud. Range. Riseman…alle drie gehad. Spijt dat ik er niet eentje heb gehouden. Mijn eerste keuze zou in Uw geval de Rangeman moeten zijn. Alhoewel ik ook de protrak 3000 heb. Op stoffen band is het horloge bijna niet aanwezig aan je pols en hij doet echt alles. Enkel de hoogtemeter laat je regelmatig in de steek.
I.m.h.o. natuurlijk.

1 like

Volgens mij is de binnenkant van de pro trek 3000 hetzelfde als de rangeren 9400, module 3410. De verpakking is alleen anders.

Heb ook wel naar de pro trek modellen gekeken, maar qua uiterlijk vind ik het niet alles. Qua trekking horloge vind ik suunto wel mooier

Sommige mensen hebben echt gouden humor :rofl:

:sweat_smile:

Je weet dat de laatste comment in dit topic ruim 7 jaar geleden is?