Jacob& Co, mooie techniek in een "apart jasje"

Goedemorgen HF’ers

The Fast and Furious reeks is alweer 9 delen rijk.
De ene film nog bombastischer dan zijn voorganger.
Goed, ik moet toegeven dat toen het eerste deel uit kwam ik in de levensfase zat dat ik de film echt “kei gaaf” vond.
Ik zag mijzelf ook al rond toeren in een knal oranje Supra.

Bij een film-reeks,die toch wel redelijk succesvol is, hoort natuurlijk ook merchandise.
Zo kwam dit Fast and Furious Twin Turbo horloge gemaakt door Jacob&Co onder mijn aandacht.

Het is natuurlijk wel een stukje techniek waar we het hier over hebben, maar om er nu 5 ton op stuk te slaan!?!?!?

Net als de Hublot Spirit of Big Bang Gold Rainbow die hier ook voorbij kwam, vind ik de techniek niet echt in een smakelijk jasje zitten.
Maar iedereen zijn ding ,laat mij dat voorop stellen.
Maar goed, oordeel zelf zou ik zeggen.

4 likes

8 likes

Het woord “klok” komt vier keer terug in het artikel. Dat betekent dat de auteur nogal een knuppel is.

21 likes

hahaha moest gewoon even hardop glimlachen hierom :sweat_smile:

4 likes

Hij heeft zich ook een nul vergist met de vergelijking met die auto’s volgens mij

2 likes

Puur vanuit de techniek vind ik het een gaaf ding. Dubbele tourbillon die alle kanten op draait is gewoon een erg knap staaltje techniek. Uit esthetisch oogpunt doet het precies waar je zo’n horloge voor zou kopen, je geeft duidelijk aan dat je geld hebt en het mag in een heuse inferno uitgegeven worden zo hard als dat het brand in je portemonnee.

Voor mij is het alleen qua techniek interessant. Ik zou op dit moment eerder mijn huis aflossen, grotere auto voor mijzelf en de vrouw, een vakantiehuis en een boot kopen en dan nog een paar andere horloges kopen, voor ik dit horloge zou kopen. Maar ik ben ook niet de doelgroep :slight_smile:

2 likes

Jacob & Co… Ik vind het smakeloze reut. Echte kennis-attracties. neem nu die dubbele tourbillon… De tourbillon heeft sinds het verscheiden van het zakhorloge geen functie meer.

Het is mechanische masturbatie zonder enig doel. De Yngwie Malmsteen en Joey Satriani van de horloge-wereld dus.

Ik ga daar zo slecht op. Bah.

Ik neem aanstoot aan mensen die iets simpels met opzet complex doen.

8 likes

Ook niet mijn smaak, maar ook ik behoor niet tot de doelgroep, iets te arm daarvoor.
Originaliteit met zijn ontwerpen vind ik noemenswaardig, maar een halve kermisattractie voor de hoofdprijs om m’n pols… no thank you :innocent:

Hoe meer geld hoe gekker de uitgaven…

Absoluut een knap staaltje techniek.
Alleen niet om aan te gluren, deze horloges.

Ze denken nu dat ik van lelijke horloges hou

Onder het artikel krijg ik nog wat aanbevelingen onder de noemer “Ook interessant!” :grimacing:

Ik sta dus nu in een register van mensen zonder smaak

Waarom sla je altijd alles plat Chris ?
En om daar Yngwie en Joe bij te halen…
Nee die Jazz van jou is lekker eenvoudig doen omdat het moeilijk kan.
Jacob & Co., ik vind niet alles mooi maar het brengt wel prachtige horloge techniek voor een publiek dat normaal alleen voor glimmertjes gaat.
Ik vind het geweldig. Vraag me alleen af of er iemand op de wereld is die dat ding durft te servicen.
Leven en laten leven. Niet alles hoeft zo plat te zijn als een Nederlandse polder.

7 likes

Ho ho, ik kan die fusion gasten ook niet hebben hè? De ene jazz is de andere niet, en ook daar zitten Satriani’s tussen. :smirk:

Maar uurwerken waar dingen aan zitten die totaal geen functie hebben, ofwel techniek als puur ornament, dat zal ik nooit cool vinden.

Dan liever die prachtig afgewerkte micro rotor driehandertjes die ik hier laatst voorbij zag komen, ik vergeet de uurwerk-bouwer even.

Het staat eenieder vrij om het wel cool te vinden, maar het enige wat ik niet zo plat als een polder zou willen slaan is een landschap.

1 like

Het woord “peperduur” komt ook in meerdere artikelen op de site terug. Heb zo’n hekel aan dat woord onderhand. :disappointed:

Peper is wel duur trouwens. Verbaasde me er laatst over in de supermarkt. :slight_smile:

3 likes

Iemand zei eens tegen mij:
“Luister knul, duur is iets dat het niet waard is. Soms kost iets gewoon veel geld”.

Daarmee vind ik een Jacob en Co dus echt wel duur.

1 like

En ook dat is soms gewoon lekker.

Eén van mijn favoriete onbereikbare horloges is deze:

10 likes

Ftfy

Overigens: luister de albums ‘Surfing with the alien’ of ‘Crystal planet’ eens op een rustig moment. Absoluut niet nodeloos ingewikkeld mijn inziens… Volgens mij gaat de vergelijking dan ook mank. Wel eens met je conclusie dat de J&co een kermis-atractie Is. Liever niet dus.

2 likes

Moet je nagaan hoe saai alles zou zijn als iets alleen oke zou zijn als het een doel heeft… #manmanman

Ik vind het niet perse mooi allemaal, ik vind het wel super tof gemaakt. Die Astronomia is toch gewoon geniaal :star_struck:

2 likes

Even geluisterd, maar ik vrees dat het mijn punt in mijn beleving sterkt. :slight_smile:

Maar nogmaals: smaak, twisten, allemaal prima. Ik heb zeker shit in de muziekverzameling waar jij van gruwelt. :+1:

Het vakmanschap heb ik nooit in twijfel getrokken.

1 like

Je moet deze gasten ook gewoon live zien. Dan wordt het wat. In 2013 ben ik naar de G3 geweest - Morse, Satriani, Vai. Op 1 avond in de HMH. Die ik weiger Afas Live te noemen.

Ik was heel erg blij met mijn maatgegoten oordoppen. :sweat_smile:

Wat Jacob & Co betreft, ik heb eens zo’n 5-timezone ding van ze in handen gehad. 5 mini-kwartswerkjes in een monstrueuze behuizing. Was in een Brits atelier; ik was op zoek naar een nieuwe baan en zocht ook over de grens. Er werd me verzekerd dat het een echte was. Alle 5 batterijtjes vervangen, please.

Was-ie echt? Could have fooled me… :disappointed: :slight_smile:

1 like