Een album luister je niet ‘even’ wat mij betreft. https://youtu.be/vxeYDEOXsqU erg mooi hoor…
Maar goed, ieder heeft inderdaad recht op z’n eigen smaak en gruwelen. Laten we dan maar vaststellen dat we het eens zijn over het vakmanschap van J&co en dan stiekem toch een beetje gruwelen van de uitwerking er van.
JS heeft na 1993 eigenlijk niets meer toegevoegd. Een imposante gitarist, absoluut. Maar steeds meer van hetzelfde helaas. Nee, dan “that Steve Vai! What a nice little boy”.
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat deze dingen expres lelijk zouden kunnen zijn? Is zelfs bevestigd in onderzoeken: https://business.lehigh.edu/blog/2019/todays-luxury-fashion-world-ugly
Komt erop neer dat als mensen iets dragen wat lelijk is het wel veel geld moet kosten, want waarom zou je er anders mee lopen? Geldt hier ook, dit ding is als je het mij vraagt expres lelijk. De tourbillons zitten erin om te laten zien dat het duur is.
Ben benieuwd hoe lang het servicesen van het horloge duurt .
Het is niet mijn sausje, maar het is wel even een presentatie hoor! Mechanische kunst .
Of zoals Frank Zappa het zie:
Another great Italian !
Was het niet “our little Italian virtuoso” ?
Wat maken ze bij Jacob&Co toch ware attracties van hun horloges
Dat ging over Warren Cuccorullo
On light Blue Hair staat mij bij
je hebt gelijk !
hij zegt het inderdaad over Cuccorullo !
altijd gedacht dat hij het over Steve Vai zei
Lelijk is kort door de bocht. Jacob & Co maakt gewoon kunst en geeft daarmee de kunstenaar de vrije hand. Dit leidt vaak tot ongebruikelijke designs. Maar kijk maar eens goed: het klopt allemaal als een bus. Het is zeer ongebruikelijk en ze zien er niet uit als de gemiddelde “luxury watch” maar zijn kunststukjes, zowel qua design maar ook (althans zo vat ik met mijn beperkte kennis op dit terrein op) qua techniek
geweldig toch… je moet het lef maar hebben om dit te maken.
FTFY.
Voor een minimalist is het gruwelen, voor een maximalist is het smullen.
Nee hoor, lelijk is een subjectieve beoordeling. Eentje die ik onderschrijf. Veel kunst is in mijn optiek ook lelijk. Dit stuk kunst zou ik ook eerder in de WC van een Duitse parkeerplaats hangen dan in m’n eigen woonkamer:
Liever een kersenbloesem dan een mandala, zal ik maar zeggen, dus ik ben van de zen.
Da’s zonder meer waar. Dat ik het cool vind dat iemand het maakt hoeft niet te betekenen dat ik het mooi vind of zelfs ook maar goed. Lelijk of niet, het blijft cool dat ze bestaan.
Ahh… de mooi en lelijk discussie ten aanzien van kunst.
Het gaat mij er om of het “iets” met me doet
Deze zou ik wel op mijn bureau willen… met een echt stukje meteoriet er in…
Buiten dat dit filmpje niks met Jacob&Co te maken heeft zit er toch een citaat in dat dan weer wel op wat wel een geen kunst is.
Of het waar is wat Clarkson zeg, daar gelaten. Deze man roept wel vaker “onzin”. Ik vind dat hij toch gelijk heeft
En de 8C blijft natuurlijk ook een wonderschone verschijning.
Rond 5min40sec zit het citaat
Geweldig lelijk ja. Je negeert mijn (onderbouwde!) punt alleen compleet door te ontkennen dat dit lelijk wordt gevonden en dat dat misschien wel expres is. En wat klopt hier precies aan? Zelfs als ik er met de meest Japanse bril die ik heb maar kijk is dit een bij elkaar geraapt zootje.
'lelijk" is net als “leuk”, het zegt niets.
of je marketing gedachte klopt, weet ik niet.
het artikel heeft het over
distinctively ugly—meaning it has to be unique, noticeable, or eye-catching. In other words, it needs to be horrifically, unforgettably ugly"
daarover kun je in het geval van Jacob & Co twisten. Wat mij betreft maken ze echt dingen die ik heel erg mooi vind (zie de tafelklok) maar ook zaken die zo buiten de orde zijn dat ik het eerder kunst dan lelijk vind.
Het lijkt niet bewust lelijk te zijn zoals in het artikel wordt beschreven.
Niettemin is de marketing wel geweldig: je valt er in ieder geval mee op en als je normaal met diamanten rolexen loopt, zal iedereen weten dat het super opvallende ding peper duur is.
Maar jouw shortcut: Jacob & Co maakt bewust lelijke dingen om ze zo duur mogelijk te verkopen, doet het merk en haar producten onrecht aan.
(zo beter ?)
Ja, mijn kennissen komen daar ook op af.