Jacob & Co waarde

Hoi mensen, ik ben van plan om een Jacob Arabo aan te gaan schaffen, een five time zone. Deze klok kost ongeveer 8000 zonder diamantjes (wat ik foeilelijk vind). http://www.blitzwatches.com/productdetail.asp?productid=937
Ik vroeg me af of het prijstechnisch gezien slim is om een Jacob aan te schaffen. Van Rolex is het volgens mij zo dat ze aardig hun waarde houden, maar weet iemand hoe het zit met een Jacob Arabo? En wat zou je bij een officiele dealer van de prijs af kunnen dingen? Zou 20% tot 30% van de adviesprijs afdingen lukken? Is dit reeel of kan ik dit wel vergeten?

Ken eigenlijk alleen Vader Jacob :slight_smile:
en een Quartz horloge van bijna 8000,- euro , als je zoiets koopt blijf je waarschijnlijk wel
de enige bezitter in Nedeland met zo’n Jacob. dus wel exclusief :smiley:
afschrijving lijkt mij zo’n 75% direct bij aankoop, of je er dan voor 2000 euro ooit nog van af komt ?
dit is waarschijnlijk het slechtse horloge wat je kunt kopen qua restwaarde,
maar als je 'm mooi vind,
zou ik proberen een 2de hands op de kop te tikken, de eerste eigenaar heeft dan die eerste afschrijving al betaald.

Groet, Andre

Je moet op www.chrono24.com eens kijken. Dan heb je in ieder geval de korting al in je zak. Er wordt er nu een aangeboden in Amsterdam. Maarehhh…weet je het zeker dat je er een koopt??? Als je 'm echt mooi vindt, vooral doen! Maar € 8.000 voor een horloge waar verder alleen rappers mee lopen…? Het merk is wel erg modegevoelig, hoor! En je moet maar weer zien wat je er voor terug krijgt. Zal niet veel zijn, denk ik zo. Maar goed…als je 'm zelf wilt blijven houden, maakt restwaarde natuurlijk niets uit voor je :wink:

Waarom ga je, als je dit soort horloges mooi vindt, anders niet voor Alain Silberstein? Meer horloge en meer historie voor minder geld. En een beetje de zelfde stijl.

Dit horloge vind ik zeker geen 8000 euro waard. A het is een quartz, en b) geen merk met verder enige historie, achtergrond voor zover ik weet. Ga er van uit dat zo’n horloge niet zijn waarde behoud en dat het prijstechnisch dus niet slim is. Maar vind je dit nu echt HET horloge, heb je het geld er voor over en vind je een waardedaling ook geen probleem (m.a.w. doe je het toch nooit weg) gewoon doen natuurlijk. Het is jouw smaak en geld tenslotte.

Niels

Beste Eric,

weet je dit zeker? zoals eerder gezegd, is het helemaal jouw ding, vooral doen! Maar er is voor dat bedrag zo vreselijk veel moois te koop met hoge(re) restwaarde, historie, manufactuur, uitstraling, tijdloosheid en, en, en…

Andere opties? Oke, misschien minder bling uitstraling maar kijk eens naar IWC (Big Pilot), Jaeger LeCoultre (Master (Compressor ), Rolex (Yachtmaster, GMT, Seadweller), Panerai, Cartier (Roadstar, Santos 100).

Deze horloges hebben zoveel meer restwaarde en uitstraling. Jacob is echt één van de duurste hypes op dit moment en ik verwacht dat ze binnen twee jaar very not done zijn en dat de meeste eigenaren ze diep in een laatje stoppen. Bovenstaande uiteraard met alle respect voor de eigenaren van een Jacob. Dit is puur mijn persoonlijke mening.

succes met je aankoop, wat die ook moge zijn…

groet, Wimster

Als ik zoveel geld zou gaan uitgeven zou ik alles willen weten over het horloge en ik zou willen weten wat er nog meer te koop is. (dan kom je er al heel gauw achter dat het jacob horloge weinig voorstelt)

Voor een kwart van dat bedrag kan je een horloge kopen dat een hele berg historie heeft, mechanisch is en nog een flinke bling-factor heeft ook.
Denk aan Breitling, omega en Rolex. Dit spreekt veel meer mensen aan als het je daar om te doen zou zijn.

Absoluut doen als jij dit mooi vindt!! Eens wat anders dan de ‘standaard’ Omega’s en Paneiai’s en Breilings. Occasionprijs is wel een gok maar de reacties hier vind ik te negatief. Kan ook een verzamelaarsobject worden over een aantal jaren met hoge prijzen.

En dat het quartz is helemaal niet erg, vind je vaak terug bij horloges uit het hogere segment waarbij de nadruk meer op het exclusieve design ligt dan de gebruikte horloge technieken. De koper kiest vooral gemak, hoge nauwkeurigheid en exclusief design, niet aan opwinden en onderhoudsbeurten.

Zelfs deze deze Audemars Piguet 3-Time Zone van slechts EUR 700.000,- heeft een quartz. :slight_smile: Ik bedoel maar!

Naar mijn mening rechtvaardigt niets de prijs van dit, mij onbekende horloge. Zoals eerder gepost hier: kijk naar een merk met historie en techniek,… Uitzicht alleen zegt niets.

Wat mij ook stoort aan hun website zijn de celebs die dit merk moeten aanprijzen. Eenmaal die hun faam hebben verloren, zal de interesse in het merk alleen maar dalen.

Veel succes en bezin eer je begint!

Wouter

je moet kopen wat je mooi vind , maar ik zou nog even rond kijken als ik jouw was…

Mensen jullie brengen me wel aan te twijfelen. :slight_smile: Maar jullie hebben wel gelijk. Het blijft een hoop geld voor een klok van staal die niet veel restwaarde heeft. Wat ik vooral mooi vind is de grootte van het uurwerk: 47 mm en het feit dat het niet zo bekend is en opvalt, mits je er een zonder diamanten aanschaft natuurlijk :slight_smile: Ik ga toch een beetje verder kijken denk ik…

Weten jullie toevallig ook of breitling of de andere chique merken zulke grote uurwerken hebben?

Panerai zou je naar kunnen kijken. Zijn wel wat klassieker maar ook goed aan de maat.
UTS Munchen heeft ook dikke klokken.

Is een Cartier Santos 100 niets voor je

IWC Big Pilot…

Breitling Super Avenger, Corum Bubble, IWC GST Perpetual Calendar (!)…

Ik zou voor 7800 een staal/gouden Yacht Master of st/gd nieuwe GMT II kopen en voor de overige 200 zo’n bling-bling Guess met van die nepsteentjes.

8000euro?

AP RO 36mm á 4000
JLC Master Ultra Thin á 2500
JLC Reverso á 2500

een duizendje meer, maar dat moet kunnen vind ik. :smiley:

Ga er wel van uit dat een quartz uurwerkje inkoop slechts een paar tientjes tot hooguuit, als het een byzonder quartz uurwerk betreft, een paar honderd euro is. Naar mijn idee is geen enkel quartz horloge zo’n hoog bedrag waard. Laat staan 700.000 euro !! Dat vind ik gewoon oplichting.

Mijn mening.

Niels

Voor 8000 euro is er heel veel heel moois te koop, zoals je ook aan de reacties hier ziet. Neem gewoon de tijd om eens lekker rond te kijken en koop een paar bladen. Watching (Nederland) is leuk en anders kom je al gauw terecht bij de duitse bladen. Juweliers bezoeken, passen, praten, kijken, voelen etc. Uiteindelijk kom je waarschijnlijk met iets echt heel moois thuis wat lekker tikt… ;).

Succes en laat eens weten wat het geworden is.

Niels

Nou, ik heb nog even verder gekeken en ik ben er denk ik uit. Ik ga voor een Breitling Bentley 6.75. http://www.authenticwatches.com/6761.html Deze is nog groter als een arabo (48,7 mm!) en heeft echt stijl en is niet heel erg blingerig. Lekker onopvallend voor zover je dat van een klok van 48,7 mm kan zeggen.

Ik zag op ebay staan dat deze wel exclusief is en haast niet te krijgen is en dat de prijs zelfs gaat stijgen. Zijn dit praatjes of zit er een kern van waarheid in? Ik zat te denken om de klok bij authenticwatches.com aan te schaffen de klok is daar omgerekend 4300 euro, een stuk minder als de adviesprijs van 6700 euro deze prijs zal ik niet snel bij een officiele dealer kunnen bedingen denk ik. Alleen zag ik staan dat ze nummers eruit halen. Weet iemand of dit verder nog uitmaakt voor de waarden of garantie? Zijn hier toevallig nog forummembers die veel van Breitling weten en nog tips voor mij hebben of zaken weten waar ik goed op moet letten bij aankoop?

Nou, ik heb nog even verder gekeken en ik ben er denk ik uit. Ik ga voor een Breitling Bentley 6.75. http://www.authenticwatches.com/6761.html Deze is nog groter als een arabo (48,7 mm!) en heeft echt stijl en is niet heel erg blingerig. Lekker onopvallend voor zover je dat van een klok van 48,7 mm kan zeggen.

Ik zag op ebay staan dat deze wel exclusief is en haast niet te krijgen is en dat de prijs zelfs gaat stijgen. Zijn dit praatjes of zit er een kern van waarheid in? Ik zat te denken om de klok bij authenticwatches.com aan te schaffen de klok is daar omgerekend 4300 euro, een stuk minder als de adviesprijs van 6700 euro deze prijs zal ik niet snel bij een officiele dealer kunnen bedingen denk ik. Alleen zag ik staan dat ze nummers eruit halen. Weet iemand of dit verder nog uitmaakt voor de waarden of garantie? Zijn hier toevallig nog forummembers die veel van Breitling weten en nog tips voor mij hebben of zaken weten waar ik goed op moet letten bij aankoop?