Jacob Zech?

Je ziet ze ineens overal opduiken, horloges van Jacob Zech! Het zecht mij nix… Filmpje op de site - die er best goed uit ziet - lijkt nogal fake. Pretendeert een horlogemaker/ fabrikant te zijn, maar stopt er wel een Seiko uurwerk in (doen er meer) De prijzen gaan alle kanten op…

Anyone?

1 like

14 likes

Tja. 13 in een dozijn weer.

1 like

Echt nog nooit voorbij zien komen eerlijk gezegd.
En daar ben ik eigenlijk best blij mee.

10 likes

Je hebt nu op een topic met dit onderwerp geklikt.
Binnenkort zullen er wel reclames in diverse door jou gebruikte apps en socials komen…
Zo werkt dat tegenwoordig…

3 likes

Nix mis mee, hoort bij deze tijd inderdaad :wink:

Niet mooi dus? Of geen liefhebber van vreemde merken?

Daar zijn we dan mooi vanaf :facepunch:t2:

Vakantieveiling-rommel. :lock:

2 likes

Op dit forum ook zat van te vinden toch?

Ik doe misschien voorbarige uitspraken bij de ochtendkoffie, maar merken die hun marktwaarde (mede) laten bepalen door websites als vakantieveilingen bestempel ik als rommelmerken - ongeacht de kwaliteit van het binnenwerk.

2 likes

Lijkt mij idd voorbarig, lastig om te bepalen hoe een ‘merk’ in de markt gezet wordt… soms door factoren die niet te achterhalen zijn. Juist daarom mijn vraag of wij dit kennen.

Sla je slag, met “adviesprijzen” van 699 en biedingen onder de 100 euro ruikt het erg Invicta maar dan gekruist met huis-tuin-keuken-veilinghuizen. Marktplaats en 2dehands staat overspoeld met deze en “Paterson”-horloges, nog zo’n vakantieveilingmerk.

Het is maar net wat je zoekt natuurlijk. Als je de modellen leuk vindt in combinatie met het binnenwerk en de prijs zeg ik “doen” :+1:.

2 likes

Daar moet je hier mee oppassen :yum:

Niets, gewoon interesse in iets dat ik nog niet eerder kende!

Die vlieger gaat voor velen op, microbrands met die formule zijn niet te tellen!

1 like

Ik doe een objectieve vaststelling, gelukkig mag dat hier nog :slightly_smiling_face:!

1 like

Denk dat je mijn emoticon hebt gemist :wink:

Chinese catalogus kast, Seiko automaat erin. Het meeste budget gaat waarschijnlijk naar de website, het filmpje en social media. Letterlijk iedereen kan zo’n merk beginnen:

  • Kies een leuk horloge uit op AliExpress
  • Mail de verkoper en stem de aanpassingen af. Afhankelijk van wat je wilt laten aanpassen (van logo tot wijzerplaat, uurwerk etc.) zul je wat moeten investeren en/of een minimale afname garanderen.
  • Regel drop-shipping zodat de horloges direct uit China naar je klanten kunnen. Dat bespaart op belasting, verzendkosten en voorraadbeheer.
  • Verzin een verhaaltje en bouw een website.
  • Schrijf elke horloge gerelateerde social media account met meer dan een paar honderd volgers aan en geef het horloge weg voor een review/post, biedt een flinke ‘korting’ en/of maak een affiliate afspraak waarbij de ‘influencer’ een percentage in kick-back krijgt als een volger het horloge koop.

Klaar.

9 likes

Zal ik alvast een logo voor je tekenen?

3 likes

tenor (1)

3 likes

Heel lang zat hij onder de grond! Maar nu!
Na jaren development en research komt hij bovengronds. @Stefanmol - watches!!

Met slogan:
“Details suck, we can’t see them anyway”

17 likes