Jacques du Manoir

Beste fanaten,
Wat is jullie mening over het merk Jacques du Manoir? En specifiek over dit model?
Groetjes

het is een plakmerk met een na-aap horloge

16 likes

Het zal exact zijn wat je kan verwachten voor dat bedrag.

1 like

Nouja zeg

:popcorn:

2 likes

Geef hem eens ongelijk

5 likes

Het merk claimt Zwitsers te zijn maar heeft eigenlijk geen heritage.
Wat je krijgt is een Zwitsers Quartz horloge met een na-geaapt design, 5 atm en mineraal glas.
Afwerking laat wellicht de wensen over.

Wil je een DJ design voor weinig, kijk dan naar SAN Martin e.d. Veel betere specs voor veel minder geld. (En ik verwacht veel betere afwerking.)

1 like

Haha ja dat had ik door
Maar is dit niet precies de bedoeling?

Prachtig onderscheidend horloge.
De nepgouden tinten geven hem wat extra cachet.
De, zoals het lijkt, niet-vergrotende datum loep is een mooi detail.

7 likes

Hahaha ik moest hardop lachen

Maar jongens ff serieus ik kan geen rolex betalen. Ik heb totaal geen moeite met quartz, omdat ik ook al een aantal automaten heb en word er tureluurs van om ze steeds op te winden etc. Ik vind een Datejust design erg mooi en dacht misschien is dit een alternatief? Iemand ideeën over de kwaliteit van dit merk? Ik zal van de week eens naar de bijenkorf gaan om hem te passen :slight_smile:

Je kunt ook een Bulova Super Seville proberen te halen als je wat wel zou kunnen betalen?

6 likes

Je kiest zelf wat je doet met jouw geld, maar ik vind het leuk om een origineel ontwerp uit te kiezen. Die heb je in iedere prijsklasse. Het kan een mooi doel voor jouw zijn om op termijn naar een echte DJ toe te werken.

4 likes

Wordt dit over het algemeen wel beschouwd als een goed alternatief?

Een tudor Prince day date is het beste alternatief voor de datejust

6 likes

Ik ook niet. Maar even serieus: koop dan gewoon een mooi origineel ontworpen horloge dat je wel kunt betalen en niet een Rolex kopie. Het is gewoon net zoiets als Plagiani Design.

4 likes

Ehm, die winden zichzelf toch op?

Ik ben dol op dat wissel ritueel met een slagje opwinden, (datum en) tijd gelijk zetten.

3 likes

Ja. Een goede kun je voor rond de 500 euro vinden.

2 likes

Alleen hoe herken je een goede Super Seville…

1 like

Daar zijn heel veel topics over en recent is er nog een goede post over geschreven. Mocht je echt geĂŻnteresseerd zijn wil ik die best nog eens opzoeken.

2 likes

Ik zie dat het in Zwitserland gemaakt wordt etc. maar ik krijg toch de indruk dat veel mensen denken dat het allemaal uit China komt. Nu vraag ik mij af hoe de vork echt in de steel zit bij dit merk?