Haha
Welk merk?
Jacques du Manoir
Volgens mij moge duidelijk zijn dat de mening van menigeen over dit merk hier uiterst negatief is. Mijne inclusief. Daar ga je met herhaaldelijk vragen geen verandering in brengen. Liefhebbers hebben - los van het budget - liefhebberij gemeen en dat wil o.a. bij horloges zeggen dat de meesten de voorkeur geven aan originaliteit en (zoveel mogelijk) kwaliteit. Dit merk en horloge ontbreekt het in overweldigende mate aan beiden.
Met een meer positieve noot;
Er zijn leuke alternatieven beschikbaar die die boxjes wel aanvinken. En los van ieders meningen en adviezen, sowieso natuurlijk gewoon kopen waar jij gelukkig van raakt. Succes!
Toch blijft het vreemd dat het dan van Oriënt en Seiko of Bulova wel geaccepteerd word eigenlijk.
Ben het er mee eens dat merken zijn die zich al bewezen hebben, maar toch…
Ik zou lekker wegblijven bij dit soort ‘homage’ shit. Koop voor je centen iets originelers, stuk minder lullig.
Ligt eraan wie je het vraagt. Persoonlijk vind ik het schrale troep, ongeacht het merk.
Er zijn zat merken die inspiratie halen uit een Rolex en die wel een eigen smoel hebben.
Ik vind 200 voor het plak merk nog erg veel.
Koop dan gewoon een Seiko 5 en own it
Jacques du Manure… de naam zegt het al
Ja, want dat is ook een super origineel ontwerp. Die bezel heb ik nog nooit gezien en die kast/band combinatie ook nog nooit. (ik vind ze zelf ook schitterend hoor, net als de Maurice Lacroix Aikon)
Ik blijf het, nogmaals, vreemd vinden dat het bij bepaalde merken wel geaccepteerd word en bij andere niet. Steinhart wordt bijvoorbeeld wel geaccepteerd en San Martin ook.
Gewoon kopen en dragen wat je mooi vind en zolang het geen exacte kopie is moet het kunnen.
Ik zeg niet dat ik het zou kopen, maar ik snap de overweging wel.
Ik kan me nog herinneren dat Alpha het forum overspoelde en dat vond iedereen prima.
Haha de orient president keek ik al jaren terug naar maar nooit nieuw eentje kunnen kopen.
Verder ben ik het eens met mcfr en ga ik m van de week eens passen. Ik zal terug rapporteren en laten weten of het flut is of niet
Nee, natuurlijk is dat geen
Ik heb het zelf niet en ga het ook niet kopen. Maar, als ik moet kiezen tussen wat TS voorstelt en dit, is voor mij de keuze heel gemakkelijk. Het lijkt qua stijl op waar TS kennelijk van houdt en met een Tissot koop je in ieder geval iets dat kwalitatief en qua merkhistorie o.k. is. Ja, iedereen moet natuurlijk lekker doen wat ie zelf wil. Maar TS vraagt om meningen en dit is mijn mening.
Ben je vergeten dat er een HFLE van Steinhart is? (ik heb hem uiteraard niet).
De conclusie is toch dat het een mijnenveld is vanwege gebrekkige documentatie aan de kant van Bulova en een pluriforma aan kleine afwijkingen?
Ben wel benieuwd hoor, stiekem wel op de markt voor zo’n kletser. Prijzen lijken wel serieus omhoog te gaan de laatste tijd? Stond laatst een mooie hier in het blauw maar voor €750…
Het lijkt het op dat Jacques du Manoir weinig business inspiration had voor dit model.
Die Jacques du Trottoir is zeker niet beter dan (zelfs niet gelijkwaardig aan) deze:
Maar als je je geld aan een plakmerk wil uitgeven moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Die Casio kun je bij Bol al onder de €52,- vinden.
Ik vind b.v. een Oriënt Bambino echt een leuk horloge maar bovenstaand voorbeeld van Oriënt vind ik persoonlijk net zo’n Rolex kopie als vele modellen op AliExpress.