Jaeger le Coultre is een al dan niet ondergewaardeerd merk/horlogehuis?

:point_up_2:eens
Ik zou graag ooit nog eens een JLC bezitten om later over te dragen aan mijn zoon (Deep Sea, Polaris) en nu kan ik daar nog van dromen, bij de prijzen van PP, AP en VC kan ik dat wel vergeten. In dit geval maakt onbekend niet onbemind

2 likes

Je hebt adel en nouveaux riche . Je hebt klasse en bling .Je hebt jlc en de rest.

6 likes

Niet te veel positief Joke, straks leest Lil Kleine dit en is JLC de sjaak…

6 likes

Ondergewaardeerd denk ik niet persee, maar krijgen gewoon minder aandacht omdat de andere zoveel krijgen.

Verder hebben ze een vrij klassieke aanpak en designstijl. Kijk alleen al maar naar hun ambassadeurs, marketing en sponsoring. Qua kwaliteit en prestige doen ze mee met veel meer besproken merken maar het is wel vrij ingetogen.

Al denk ik wel dat in een tijd waar staal, sport en alleskunners erg belangrijk zijn geworden vind ik persoonlijk dat JLC daar wel een iconisch model mist, hoe tof ik de Polaris ook vind.

3 likes

Plaatje…

8 likes

Ik ben het met je eens dat het ondergewaardeerd is door het grote publiek. Wat mij betreft hoeft JLC geen main stream merk te worden zoals Rolex. Wat betreft prijs vind ik JLC toch wel prijzig. Mijn droom horloge van JLC de blauwe Polaris no date kost inmiddels als 9600 euro! Ze proberen dus ook exclusief te blijven en positioneren zich in het hoge segment. Ik denk dat ze qua klantprofiel mikken op horloge connaisseurs die bereid zijn om een fors bedrag te betalen voor een hoge kwaliteit.

https://www.schaapcitroen.nl/brands/jaeger-lecoultre/polaris/automatic-253967/

Foto credit: @The_Don

Deze weer in productie nemen :muscle:t3:

9 likes

Ieder zo zijn maatstaf. Mag ik weten waar je het tegen vergelijkt? Want als je het tegen Seiko vergelijkt of tegen Rolex of Patek, maakt nogal een verschil…

1 like

Ik vind de Polaris bijvoorbeeld meer een horloge van 7.000 euro dan bijna 10.000 euro?

1 like

Wel grappig opgemerkt. En gelukkig dat mensen als Lil Kleine en consorten niet met een JLC lopen. Stel je toch eens voor…

4 likes

Voor 7K heb je niet eens een fatsoenlijke Omega meer…

6 likes

Maar hij is toch ook niet zo enorm duur?

https://www.schaapcitroen.nl/brands/jaeger-lecoultre/polaris/automatic-278713/

Ik snap je nu nog steeds niet eigenlijk… zeker niet omdat hij tweedehands voor ongeveer €6k te koop is.

2 likes

Ik zou heel graag een reverso willen bezitten, komt nog wel staat op mijn toekomst lijstje :wink:, vind het een super mooi merk

4 likes

:point_up_2:opnieuw mee eens

1 like

Dat denk ik wel ja. Mensen zijn gek op de iconische modellen. Herkenbaarheid scoort. Op een uitzondering na zijn de succesnummers ook steevast sportief, staal en icm een stalen band.

1 like

Ok.

Maar waarom dan? Jlc is toch een mooier merk dan de 7000€ merken zoals TAG Heuer en een iwc :stuck_out_tongue_winking_eye::grimacing:

Vinden jullie jlc gelijk aan iwc?

Persoonlijk, zie ik ze hier toch echt boven staan qua ontwikkeling.

3 likes

Ze hebben in het afgelopen jaar 5 keer prijs verhoogd😱

5 likes

Het is de marketing, marketing en marketing.
Goede slogan en aantal beroemdheden.

PP gebruikte in het verleden JLC uurwerken. Dus het ligt niet aan het uurwerk

2 likes

IWC, Cartier en VC ook. En alle merken buiten de groep.

Qua techniek en elegantie steekt JLC ver boven AP, PP en ook VC uit. En dan heb ik het nog niet eens over merken als Rolex of Omega.

Omdat ik qua vintage horloges toch enorm vaak naar Rolex neig, kan ik Rolex geen modemerk noemen. Gehyped is iets anders, maar over marketing straks meer :grin:

Zoals gezegd gehoord / gezegd, JLC staat voor techniek en voor mij ook voor elegantie…

En dan kom je bij marketing: influencers heb ik persoonlijk niet vaak kunnen betrappen op enige vorm van Elegantie.

Het is vaak schreeuwend en (hoe zeg ik het in keurig Nederlands?) ā€˜in your face’.

Reclame:
Rolex: Formule 1 - ATP Tennis
AP en PP: iedere veelverdienende voetballer?

Tja en JLC? De Reverso wordt nog steeds met Polo geassocieerd.

JLC is niet terug te vinden in de hedendaagse look-at-me-reclame. Of wellicht kunnen ze het niet.
Het past mijn inziens ook niet bij het merk.

Tja, en dan sta je dus met 1:0 achter in de deze wereld.

Maar wat boeit het? JLC maakt prachtige horloges en Ik denk dat JLC er nog steeds wel bij vaart. Er wordt daar waarschijnlijk geen slok wijn minder door gedronken :wine_glass: (rood natuurlijk, geen hip wit glaasje).

10 likes