Wat vinden we van de nieuwste kleur wijzerplaat voor de Polaris; ocean grey
“Volle” wijzers, zou zooooo veel mooier zijn.
Prachtige kleur.
Alle kleuren zijn mooi bij de date.
Ik vind m mooi. Heb m gepast in Antwerpen, tijdje terug. Komt bij bepaalde lichtinval ook een blauwe gloed over de plaat. Deze en de blauwe plaat staan hoog op mn wish-list.
die 20 bar is echt niet omdat je met een JLC die tot 10 bar getest is niet kan zwemmen, als de pakkingen in orde zijn heb je zelfs met de kroon geopend geen probleem:
Alleen als er slecht werk is geleverd krijg je dit:
Hoe verklaar je dan dat een horloge met geopende kroon of eentje met 'n niet dichtgeschroefde kroon op 'n daarvoor bestemd apparaat de WR test doorstaat?
Er wordt sowieso aangegeven dat het verstandig is om elk jaar een WR test uit te laten voeren om te checken of de WR nog intact is.
20 bar is 20 bar, met of zonder schroefkroon. Zwemmen dus geen enkel probleem.
Overigens na de initiële lekkage heb ik nooit meer gedoe er mee gehad. Heb er nog nooit mee gedoken, maar wel veel mee gezwommen. Prima dagelijks horloge die alles wel overleefd. Ik heb wel de mariner met schroefkroon
Gelukkig, sorry dat ik elke keer jouw horloge naar boven haal maar blijft toch een (goed) voorbeeld dat schroefkroon niet helpt als de pakkingen niet 100% zijn.
Ja prachtig maar te groot
Dit
Staat je goed Luuk! Ben je nu op zoek?
Vind je ? Ik vind hem wel prima eigenlijk
Dank je , op zoek op zoek gaat wat ver maar vond het wel de moeite waard om hem eens te proberen maar 12.1k
Bij een klap of stoot op de kopse kant van de kroon komt er geen kracht op de pakkingen maar het uurwerk krijgt een dreun te verwerken. Bij sommige horloges kan de platine dan zelfs beschadigd raken als de kroon te ver van de kast staat [ denk hierbij aan ETA 2892 en afgeleide met moduul in combinatie met bijvoorbeeld Breitling ]
De pakkingen bij een niet geschroefde kroon zitten aan de zijkant van de kroon en dichten af op de tube [ cilindrische bus die in de kast zit gemonteerd ]. Juist bij een geschroefde kroon zit er aan de kant van het logo nog een vlakke pakking die afdicht na aandraaien > denk aan bijvoorbeeld de grijze Gardena verloopstukjes die op de buitenkraan gedraaid worden. Een schroefkroon heeft dan ook nog een O-ring die op de tube afdicht in geopende stand.
He, dat lijkt wel op mijn ex. Gekocht of pas je hem gewoon?
Klopt ingeruild van Paul
En, wat vind je er van?