Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Eerlijk gezegd zou ik het niet adviseren, deze Reverso heeft de vroege midden kast waarbij het ribbelpatroon laag eindigt. Hierdoor is er altijd een scherp uitstekend deel van de kastbeugel en deze is precies op de scherpe rand iets gedeukte. Polijsten betekent dan dus materiaal weg nemen zodat de deuk verdwijnt.

Omdat het vrij weinig is zou ik het zo laten, laseren geeft volgens mij meer schade omdat dit kast deel één geheel met de basis plaat is. Schuren aan de binnenkant vergroot de ruimte voor de draaibare kast en dat is ook niet wenselijk.

Nieuwere kasten hebben een buitenste ribbel die hoog eindigt

4 likes

Bedankt voor je snelle reactie. We denken er eens over na.

Gr. Roel

Restauratie project

Ja iemand heeft een streepje op de alarm schijf gezet :rofl:

10 likes

Best handig, het caliber eruit halen, streepje zetten en terug plaatsen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar zeker een mooi project te gaan!
Veel plezier met je mooie aanwinst

1 like

Ik snap de bovenstaande tekst niet!

Moet ik ipv caliber uurwerk lezen?
Bedoel je dat het niet uitmaakt hoe je de wekker schijf terug plaatst.
De pijl is nog vaag zichtbaar op 12 uur en vermoedelijk heeft de laatste expert de wekker niet goed afgesteld gekregen 🥲

1 like

Crosspost; ik ben sinds kort ook een JLC eigenaar:

39 likes

Hoppakee! Prachtig!

1 like

Super mooi horloge, gefeliciteerd met je Polaris!

26 likes

Wow, is dat een ‘tribute to’ uit 2008?

1 like

Dat is correct. Erg fijn horloge, je kan zien dat ze erg nauw met elkaar verweven zijn maar toch iets anders hebben. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en draag hem in goede gezondheid!

2 likes

Tja, dat is misschien wel een hele simpele bedachte manier om het horloge aan te passen om op de datum schijf aan te geven wanneer een wekker af moet gaan.
Wat sommige vermeende horlogemakers (experts) al niet bedenken om een mooi horloge te verklo… Nee HF leden niet vlaggen ik heb niets verkeerd geschreven.

Ons gewaardeerd HF lid @Horloge24 heeft het helemaal bij het juiste eind.
Het afstellen van een JLC wekker horloge met dit kaliber is geen sinecuur, er zijn niet meer zoveel horlogemakers in ons landje die dat nog even kunnen doen.
Aan een kant is dit maar goed ook, als je niet weet hoe dat moet, dan zou ik zeggen afblijven met je po… dan worden deze mooie kalibers niet verkloo.

Maar aan de andere kant is het wel weer goed voor de horlogemakers die wel weten en kunnen hoe het moet worden afgesteld, die hebben dan weer een klus in het vooruitzicht.
dixi

4 likes

Mag hier nou ook eindelijk eens posten. Niet van het prachtige kaliber zoals hierboven allemaal, maar wel een bijzonder modelletje.

15 likes

!

De opruiming is begonnen :slight_smile:
De quartermaster gaat naar Japan. De e109 gaat binnenkort op Chrono24 (en mogelijk het blauwe deel).

Toevallig vandaag ook een JLC om de pols:

23 likes

Die Geophysic is zo gaaf!!

Dank! Voor mij was dit echt mijn vintage JLC-grail.
Samen met m’n Lapis echt een geweldig duo.

Het is zelfs zo erg dat ik geen enkele vintage Jlc meer op het vizier heb op het moment.

18 likes

Waanzinnig mooi… tja: JLC Vintage :white_check_mark:

Niks mis mee toch?

Ha, die heb ik eerder gezien

1 like

Daar hebben we toch de experts voor, daar moet de gemiddelde hobbyist van af blijven

1 like

Prachtig hoor G! Echt een top combi

1 like

Schitterend duo.