Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Ja. Leuk.

Nog iets bijzonders over te vertellen?

:beers:

Ik had deze even gemist :grimacing: Hier een plaatje van die van mij; ik ben er nog altijd heel dol mee! :slightly_smiling_face:

8 likes

Ja zeker! Deze kreeg ik bij schaap en citroen om geschoven platina , de wereldbol draait rond en het kloppende hart van het uurwerk draait gewoon mee :scream:. Kosten …€180.000

1 like

Schitterend.

Nu nog een kameleonleren bandje er op en je bent helemaal het mannetje :wink:

4 likes

Lekker! Ook foto van de achterzijde?

Zo weer eens de jlc omgegespt. Zeker al 3/4 weken niet omgehad. Althans zo voelt het :see_no_evil:

:beers:

27 likes

Ja is een heel gaaf horloge , en erg prijzig :joy:

2 likes

Ja hahahaha. Zo ken ik er ook een paar :joy:

Iemand met een JLC Master Calendar, ref. 140.8.87? Ben erg benieuwd naar dit horloge als eventuele vervanger van mijn DJ!

1 like

Meteen doen.:+1:t2:

2 likes

Volledig mee eens !!

3 likes

De concurrent is nog altijd de OP34! :wink: Ik ben alleen heel erg benieuwd hoe deze JLC (of een vergelijkbare referentie) draagt!

Een Reserve de Marche spreekt mij ook wel aan, al vraag ik mij af hoe de plaatsing van de subdials mij irl zou bevallen!

Niets mis met Rolex, maar voor mij toch heel wat anders dan JLC.

Ik vind zelf overigens de meest simpele ontwerpen van JLC nog mooier dan zo’n Master Calender. Heerlijk understated. De Ultra Thin Moon vind ik echter de topper. Die draagt met 39mm en zijn dunne kast geweldig.

5 likes

Het zijn vanzelfsprekend hele andere horloges en ook horlogemerken, beide met een ‘different purpose’. Zo vind ik de sporthorloges van Rolex leuker dan die van JLC (op de polaris na) en vice versa.

Ik zag overigens eem time only Master Ultra Thin in 34mm, ontzettend understated. 39mm zou bij nader inzien ook wel kunnen! :sweat_smile:

Dat is jammer, en ook weer niet. Er ligt gelijk een wereld aan waanzinnig mooie vintage horloges voor je open!

Om maar eens wat te noemen (hoewel wellicht wat boven budget):

2 likes

Fantastisch! Ik denk dat ik morgen even langs de boutique loop om te kijken hoe de horloges het qua maatvoering doen en hoe zij om de pols voelen. Ben erg benieuwd! Voorheen alleen een Reverso gepast, plaatje om het topic op te fleuren! :wink:

5 likes

Ik denk niet dat je er veel modellen gaat aantreffen onder de 39mm hoor.

1 like

Snap ik, maar wie weet hoe ze om de pols vallen. Volgens mij is het meer een mentale barrière voor me, want in de spiegel vallen ze meestal juist wel mooi… :joy:

2 likes

Vooral passen inderdaad; veel plezier!!