Jaeger le Coultre? Tafel klokje

Vanmorgen deze op de kop getikt op de rommelmarkt,voor een alleraardigst prijsje :blush:

Maar ik vraag me af of het nou een Jaeger le Coultre is of niet.
Zie door de bomen het bos niet meer :confounded:
Deze klokjes zie je met Jaeger le Coultre,le Coultre en Jaeger op de wijzerplaat.
Ze zien er overigens allemaal wel hetzelfde uit,al dan wel of niet met alarm.



4 likes

Jaeger leCoultre is sinds de jaren dertig een samenwerking tussen Jeager en le Coultre.
Niet dat alles van na die tijd Jaeger leCoultre heet, maar dat heeft er geloof ik weer mee te maken dat de destijds in de VS uitgebrachte horloges onder de vlag van leCoultre werden verkocht (of iets dergelijks. Sorry, klok/klepel). Vandaar dat je vrij veel van die memomatics ziet met alleen LeCoultre op de dial.

1 like

Ik weet alleen dat ze van dit soort klokjes hebben gemaakt. Leuk!

1 like

Dus,is het toch een Jaeger le Coultre begrijp ik.Thanks Flowert en TrompJ :thumbsup:

Daar waag ik me niet aan hoor. Ik zeg enkel dat dit soort lantaarn miniaturen wel door Jaeger zijn gemaakt.

Ja dit is gewoon Jaeger LeCoultre, Jaeger is wat men primair in Frankrijk gebruikte terwijl Britse en Amerikaanse JLC’s LeCoultre waren. Klokken van voor 1936 kunnen ook LeCoultre heten omdat deze van voor de naam fusie zijn. Dit klokje is zeker van daarna.

Ik zie ze vrij regelmatig, ze zijn een paar honderd euro waard. Maar aangezien hij van de rommelmarkt komt zul je dat er niet voor betaald hebben. Dus goed gedaan.

Hier nog wat eBay verkochte exemplaren: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=rue%20de%20la%20paix&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684

3 likes

Kijk daar heb ik wat aan,dus toch een JLC.Ga hem niet verkopen trouwens,vind hem veel te leuk :wink:

Hartelijk dank voor de uitleg!:thumbsup:

1 like

Dit is mijn klok, een tijdje geleden kunnen kopen voor vijf tientjes. Deze is pre-1936.

8 likes

Die is wel heel gaaf,mooi hoor,zo’n strak design en al zo oud :thumbsup:

Wauw. Mooie vondst!

Heb online een oude JLC folder gevonden,en daar staan ze inderdaad gewoon samen in Jaeger en Jaeger le Coultre.
Even klikken op het plaatje en je ziet het volledig :wink:


1 like